مرزداران تهران

مرزداران تهران؛ آدرس و مشخصات

شرکتی که برای اولین بار در آن مشغول کار شدم، در بلوار مرزداران بود که برای شخص من یکی از نوستالژیک ترین بخش های تهران می باشد. مرزداران که یکی از محله های خاص تهران است، دو بخش اداری و مسکونی دارد که همین مسئله سبب می شود بسیاری از افراد آن را به عنوان ایده آل ترین منطقه برای زندگی در نظر داشته باشند. این محله زیبا که بخشی از منطقه دوم تهران به دلیل وجود بخش های اداری خاص شرایط ویژه ای دارد که با هم آن ها را بررسی می کنیم.

 

مرزداران تهران کجاست؟

مرزداران تهران محله ای در حد فاصل اتوبان شیخ فضل الله نوری و اشرفی اصفهانی است که از سمت شمال با اتوبان حکیم محدود شده و جنوب آن به جلال آل احمد می رسد. جغرافیای مرزداران به نحوی است که شما به بخش های مختلف تهران از شمال تا جنوب و تا غربی ترین بخش ها دسترسی کامل دارید که همین مسئله باعث می شود افراد زیادی برای زندگی این محله را انتخاب کنند. در راستای بلوار مرزداران، محله های مشهوری مانند شهرک ژاندارمری ، شهرک آزمایش و شهرک یاس نیز دیده می شود.

مرزداران تهران کجاست

 

مرزداران تهران منطقه چند است

بلوار مرزداران بخشی از ناحیه 4 منطقه 2 شهرداری تهران است که طولی 4 کیلومتری را دارا می باشد. در اصل این بلوار از چندین محله بسیار مهم عبور می کند که همین مسئله اهمیت این محله را چندین برابر کرده است.

 

بافت محله مرزداران تهران

از آنجایی که بسیاری از افراد، مرزداران را به عنوان یکی از اصلی ترین محله های غرب تهران معرفی می کنند، همین مسئله در تک تک کوچه های این شهر دیده می شود. کوچه های پهن، استفاده از درخت های مختلف و وجود مغازه های متعدد در طی این بلوار، کاملا هویت غرب تهران را برای شما به تصور می کشد. افرادی که در این محله زندگی می کنند، معمولا کسانی هستند که سال هاست در این بخش از تهران ساکن هستند و با ذهنیت کلی غرب تهران همسو شده اند. نکته منفی ای که در مورد بلوار مرزداران وجود دارد، ترافیک این بلوار است که سبب می شود تردد خودرو ها در طی روز کمی دشوار شود. به دلیل وجود مغازه های مختلف و راه اندازی بخش های اداری، در طی سالیان متمادی سبب شده ترافیک این محله در طول بلوار کمی نسبت به دیگر محله ها بیشتر باشد.

بافت محله مرزداران تهران

 

بهترین محل بلوار مرزداران

یکی از نکته های جالبی که در مورد بلوار مرزداران وجود دارد، این است که بر اساس کاربردی که شما از محله انتظار دارید، بهترین محله نیز می باشد. به عنوان مثال اگر قصد اقامت در این محله را دارید، محله ژاندارمری بسیار مناسب است. ولی از نظر اداری و دارا بودن دفتر در این محله، بدون شک خیابان های لاله و ابراهیمی از موقعیت فوق العاده ای برخوردار است. ولی اگر هر دو موضوع را مورد ارزیابی قرار دهیم، خیابان های ناهید و ابوالفضل بهترین شرایط را در اختیار شما قرار می دهند.

 

سرای محله بلوار مرزداران

به دلیل اینکه مرزداران شرایط خاصی دارد و خیابان آن بسیار طویل است دو سرای محله اساسی در آن وجود دارد. سرای محله غربی که در اشرفی اصفهانی قرار دارد و به عنوان مرکز فرهنگی این محله شناخته می شود. در این سرای محله، تمامی بخش های فرهنگی از جمله تدریس موسیقی، زبان های خارجه ، هنرهای مختلف و آشپزی در سطوح مبتدی و پیشرفته تدریس می شوند.

آدرس سرای محله مرزداران غربی: بلوار اشرفی اصفهانی، بالاتر از چهارراه مرزداران، کوچه بی نظیر

دقیقاً در این سمت بلوار مرزداران، یک سرای محله بسیار مجهز قرار دارد که امکانات متنوعی را در اختیار مراجعه کنندگان قرار می دهد. شما می توانید کلاس های تخصصی مانند یادگیری زبان های خارجه و حتی روباتیک را در این سرای محله پشت سر بگذارید.

آدرس سرای محله مرزداران شرقی: اتوبان جلال آل احمد غربی ، بعد از شهرک آزمایش ، جنب بلوار جانبازان

 

مراکز درمانی بلوار مرزداران

یکی از مزیت های اصلی بلوار مرزداران، وجود مراکز درمانی متعدد است که سبب می شود شما برای انجام امور درمانی، نیازی به بیرون رفتن از محله نداشته باشید. به عنوان مثال بسیاری از مراکز درمانی این محله به صورت کلینیکی دایر شده است. وجود آزمایشگاه های متعدد در کنار درمانگاه های تخصصی، یکی از دلایلی است که شما باید این محله را برای زندگی انتخاب کنید.

مراکز درمانی بلوار مرزداران

 

بهترین مراکز تفریحی بلوار مرزداران تهران

تعداد پارک ها و مراکز تفریحی که در این محله وجود دارد، همانند بسیاری از بخش های غرب تهران به حدی متنوع است که حتی از دیگر مناطق، برای سپری کردن اوقات خوش به این محله روی میاورند. از شمال به پارک پردیسان؛ از جنوب به پارک سرسبز و اشرفی اصفهانی دسترسی دارید. ولی شاید یکی از اصلی ترین بخش های تفریحی مرزداران، به رستوران های فوق لاکچری این محله باز می گردد که یکی از بهترین جاذبه های محله می باشد.

 

مرزداران بالاشهر است؟

پاسخ به این سوال کمی متفاوت است و به درستی نمی توان آن را جواب داد. از نظر بسیاری مرزداران را باید بخشی از غربی نشینان معرفی کرده که تهرانی های سطح متوسط در آن اقامت دارند. ولی از نظر برخی از تهرانیها که در بخش جنوبی ساکن هستند، مرزداران جزء منطقه 2 و بخش لاکچری نشین است و موقعیت سکونت در آن بالا می باشد.

 

نزدیک ترین ایستگاه مترو به مرزداران

دقیقا در بلوار مرزداران و چسبیده به اتوبان یادگار امام، ایستگاه متروی یادگار امام قرار گرفته است که بخشی از خط متروی 6 تهران است. این ایستگاه که روبروی ساختمان الوند است، یکی از اصلی ترین روش ها برای تردد ساکنین می باشد و دسترسی از تمامی بخش های مرزداران ممکن است.

 

مرزداران نقشه تهران

همانگونه که در نقشه مشاهده می کنید، محله مرزداران از نظر موقعیت در شرایط بسیار استراتژیکی قرار دارد و دسترسی به سه اتوبان اصلی را برای ساکنین میسر می کند. به منظور اینکه ایده بهتری از این منطقه داشته باشید، برای شما نقشه هوایی را آماده کرده ایم.

مرزداران نقشه تهران

 

بیشتر بخوانید:

محله های غرب تهران

معرفی محله بلوار فردوس تهران + تاریخچه و امکانات

Loading

امتیاز شما به این صفحه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن