معرفی شهرک چیتگر

اگر ساکن تهران هستید و یا علاقمند به گردشگری و جست و جو در ایران زیبا هستید حداقل یک بار نام شهرک چیتگر به گوشتان خورده است.معمولا این شهرک با دریاچه ی بزرگ و آبی چیتگر شناخته می شود که همه روزه افراد زیادی برای پیاده رویی، گشت و گذار و لذت بردن از منظره به آنجا سر می زنند. در این مقاله قصد داریم شما را با شهرک چیتگر و همه ی مسائلی که باید در مورد آن بدانید به طور کامل آشنا کنیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

تاریخچه ی محله ی چیتگر:

درزمان های دور و قدیم ایام بیشتر زمین های محدوه چیتگر متعلق به خانواده ای تحت عنوان فرمان فرمایان و فیروزگر بود اما با شکل گیری انقلاب این زمین ها  از مالکیت آن ها خارج شد و به سازمان زمین شهری واگذارشد.با گذشت زمان و مهاجرت افراد به تهران و تبدیل شدن آن به یک کلان شهر، مشکل ایجاد ترافیک یکی از مسائلی بود که باعث آزار مردم و نگرانی دولت شده بود به همین دلیل برای حل این مشکل به خصوص در مناطق غرب تهران مسئولان دولتی تصمیم گرفتند این منطقه را به شهر تهران اضافه کنند و محله ای جدید به نام محله چیتگر تاسیس کنند.

چیتگر کجاست؟

در واقع محله ی چیتگر تهران یکی از محله هایی است که در شمال غرب این استان قرار گرفته است و جز منطقه ی 22 تهران محسوب می شود و یکی از بزرگترین محله های تهران است که امکانات رفاهی زیادی را در دل خود جای داده است.معمولا این منطقه به واسطه ی شهرک های جدید و مدرن، برج های بلند و دریاچه ی زیبای چیتگر شناخته می شود. بافت محله چیتگر از ساختمان های نوساز و برج‌های بلند قامت و لوکس با نمای زیبا تشکیل شده است.

 

یکی دیگر از دلایلی که باعث محبوبیت و تبدیل شدن چیتگر به یک جاذبه های گردشگری شده است، مناطقی مانند جنگل و دریاچه آن است که علاوه بر زیبایی به داشتن آب و هوایی دلپذیر  نیز کمک زیادی کرده است و همین موضوع سبب شده  تا نسبت به مناطق دیگر تهران از آلودگی کم تری برخوردار باشد .در خصوص مساحت محدوده چیتگر باید گفت که چیزی  در حدود۶۲۰۰ هکتار است که ۱۳۰۰ هکتار آن به فضاهای سبز تعلق دارد.این شهرک تقریبا بیست هزار واحد ساخته شده و در حال ساخت را در خود جای داده است و به جرات می توان گفت یکی از بزرگترین و لوکس ترین شهرک های تهران به حساب می آید. در خصوص دسترسی آن به سایر مناطق تهران باید گفت که در ضلع شمالی این شهرک اتوبان شهید همت (شهید خرازی) ، در ضلع شرقی بلوار ایران خودرو، در ضلع جنوبی اتوبان حکیم (شهید همدانی) و در ضلع غربی بلوار پژوهش که در نهایت به آزاد راه تهران، کرج منتهی می شود واقع شده است.

دسترسی به چیتگر از طریق مترو :

ایستگاه مترو چیتگر که جزء ایستگاه‌ هایی است که در خط پنج مترو تهران قرار گرفته است در سال 1384 تاسیس و راه اندازی شد. مترو چیتگر در محدوده ی کیلومتر ۸ اتوبان تهران، کرج، و در بلوار کوهک واقع شده‌ است.برای راحتی مسافران و دسترسی بهتر به این شهرک به دلیل فاصله ای که دارد در فضای بیرونی مترو چیتگر خطوط اتوبوسرانی قرار دارد که مشافران را جا به جا می کند  که لسیت سه خط شلوغ که روزانه افراد زیادی از آن استفاده می کنند در زیر امده است:

  • خط ۲۵۱ : ایستگاه مترو چیتگر به شهرک دانشگاه (منطقه ۲۱)
  • خط ۳۲۶ : ایستگاه مترو چیتگر به تقاطع همت و شریعتی (سه راه ضرابخانه)
  • خط ۳۲۸ : ایستگاه مترو چیتگر به پایانه شهید جوزانی و دریاچه چیتگر

 

معروف ترین محله های چیتگر کدامند؟

بر اساس آمار هایی که مشاورین املاک محدوده چیتگر به دست آمده است و همچنین نظر سنجی که در بین مردم انجام شده است سه محله ی این شهرک از محبوبیت بالایی برخوردار هستند:

۱.غرب دریاچه چیتگر

یکی از بهترین مناطق چیتگر برای سرمایه ‌گذاری است. این منطقه دارای شهرک ‌های بسیار مدرن و مجتمع‌های مسکونی بسیار لوکس است.یکی از دلایل محبوبیت ان نردیک بودن به دریاچه و امکانات رفاهی زیادی مانند بام لند و… می باشد. در اینقسمت برج ها از نمای زیبایی برخوردار هتند و همچنین از داخل منزل نیز ویوی خوبی برای دیدن دارند. معمولا تمامی واحد ها در این منتطقه تازه ساختند و متناسب با استاندارهای روز دنیا طراحی شده اند.

۲.بلوار کوهک

این محله که در حوالی پارک چیتگر واقع شده  یکی از غربی ‌ترین و پرطرفدارترین منطقه ها در محله چیتگر به شمار می رود. یکی از مزایای خوبی که دارد نزدیک بودن به ایستگاه مترو و دسترسی راحت به سایر قسمت های تهران است.

۳.آزادگان شرق

اگر زندگی کردن در یکی از مناطق دنج اولین اولویت شما برای زندگی است محله ی آزادگان شرق یکی از این محله ها است. این منطقه مناسب افرادی است که زندگی در محله ‌ای دنج و آرام برایشان در اولویت است و البته بزرگترین عیبی که دارد دسترسی به سایر قسمت های تهران و همین طور شهرک چیتگر اندکی سخت است و مسافت طولانی را باید طی کنند.

مهمترین مراکز منطقه چیتگر:

  • بازار بزرگ ایران ( که به ایران مال نیر معروف است) در ضلع شرقی قرار دارد و به عنوان بزرگ ترین مجمتع تجاری تفریحی خاورمیانه شناخته می شود.
  • دریاچه شهدای خلیج فارس (دریاچه چیتگر) که عنوان بزرگ ترین دریاچه مصنوعی خاورمیانه را به خود اختصاص داده است.
  • شهربازی در حال احداث هزار و یک شهر (تهران لند) در ضلع شمالی
  • باغ ملی گیاه شناسی واقع در ضلع جنوبی شهرک چیتگر.
  • آبشار تهران در شمال شرق شهرک چیتگر.
  • مرکز تجاری – تفریحی بام لند واقع در حاشیه دریاچه چیتگر و محور چهارباغ.
  • پارک جنگلی چیتگر در جنوب شهرک.

که وجود هرکدام از این مراکز به تنهایی موجب افزایش گردشگران و در نتیجه رشد و شهرت آن این منطقه شده است.

معرفی دریاچه چیتگر:

دریاچه چیتگر که با نام دریاچه خلیج فارس نیز شناخته می شود واقع در ضلع شمالی محله چیتگر تهران است این دریاچه از وسعت بسیار زیادی برخوردار است و مکانی برای تفریحات متنوع می باشد و مراکزی از جمله رستوران، شیک ترین مرکز خرید مانند بام لند را در قلب خود جای داده است و بودن همین مناطق سبب شده تا دریاچه چیتگر را به عنوان محبوب ترین جاذبه شهر تهران بشناسند.در این دریاچه دو اسکله و چندین قایق از جمله قایق های پدالی، شارژی، قایق های اتوبوسی یا کاتامارا و قایق های موتوری برای سرگرمی مردم و گشت و گذار درون دریاچه قرار داده شده است و همچنین یک شهربازی کوچک نیز در محدوده دریاچه قرار دارد.

معرفی پارک چیتگر:

پارک جنگلی چیتگر یکی از پارک های منطقه ای و البته فرا منطقه ای شهر تهران محسوب می شود. این پارک در سال ۱۳۴۱ به عنوان یکی از مکان های تفریحی برای عموم مردم احداث شد. پارک جنگلی چیتگر تعداد زیادی درخت از جمله درختان سوزنی برگ و پهن برگ در خود جای داده است و وجود همین پارک در محدوده ی چیتگر سبب تصویه و پاک بودن هوا و خنکی شده است. البته ناگفته نماند که این پارک از امکاناتی نظیر مجتمع فرهنگی، ورزشی، زمین بازی، سالن اجتماعات، انبار، ایستگاه و پیست دوچرخه سواری، ایستگاه آتش نشانی، رستوران، بوفه، ساختمان اداری، پارکینگ، آلاچیق و چادرهای اقامتی  دارد و همه روزه افراد زیادی به انجا سر میزنند.

معرفی باملند تهران:

مجموعه تجاری بام لند در قسمت شمالی محله چیتگر واقع شده و جز یکی از نخستین مراکز خرید ایران در فضای باز به شمار می رود و البته قدمت تاسیس آن به دهه هم نمیرسد و بسیار تازه ساخت و شیک می باشد و همین امر سبب شده تا  میان تهرانی ها و حتی شهرهای مجاور پایتخت طرفداران بسیاری پیدا کند.  مساحت این مجموعه حدود ۶۰ هزار متر مربع است که بیش از ۱۳ هزار متر مربع آن به مجتمع تجاری اختصاص دارد.برای معماری این مرکز از ترکیبی از معماری ایرانی و اروپایی استفاده شده است که  بخش معماری اروپایی آن در ویترین‌ مغازه‌ ها به خوبی به چشم می خورد. در این مرکز خرید ۱۲ رستوران ، شهر فرهنگ ، شهر سلامتی و شهر موسیقی وجود دارد.

 قیمت مسکن در شهرک چیتگر:

همانطور که قبلا هم اشاره شد این شهرک یکی از بروز و مدرن ترین شهرک های منطقه ۲۲ و سطح کشور می باشد که هنوز هم بخش هایی از آن در حال ساخت می باشد.برج های این مجموعه دارای از بالاترین استاندارد برج سازی برخوردارند و دارای مقاومت بالا در مقابل زلزله و دارای بالاترین استاندارد در رعایت مبحث ۱۹ ساختمان می باشند طوری که تمامی دیوارها دارای عایق حرارت و صدا و دیوارها کناف نسوز و پنجره ها دو جداره و یو پی وی سی بوده و نما نوعی سرامیک عایق می باشد.همچینین یکی از بهترین مناطق برای سرمایه گذاری است و برای اطلاع از قیمت ها کافی است که با چند نفر از شماوران املاک آن محدوده صحبت و مشورت کنید تا اطلاعاتی کامل در این خصوص به دست آوردید.

 

نتیجه گیری:

با توجه به مواردی که در این مقاله ذکر شد، شهرک چیتگر به عنوان یکی از بهترین مکان های تهران برای زندگی است که امکانات رفاهی خوبی نیز دارد و دسترسی به سایر نقاط تهران نیز راحت است.امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

پهنه های مختلف شهرک چیتگر

باغ گیاه شناسی

 

ایران مال

پارک جنگلی چیتگر

بازار بزرگ ایران مال

ایران مال

باغ گیاه شناشی چیتگر

بیشتر بخوانید :

معرفی کامل شهرک اکباتان

معرفی شهرک مسکونی آتی ساز تهران

محله های غرب تهران

پروژه برج لکسون چیتگر، امکانات و دسترسی و تصاویر

Loading

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن