معرفی بازارهای گل تهران

معرفی بازارهای گل تهران، مقایسه قیمت و خدمات + ساعت کاری

سال 1396 یکی از دوستان ما قصد ازدواج داشت و به دلیل گران بودن دسته گل و موارد دیگر، تصمیم گرفتیم برای کاهش هزینه‌ها به بازار گل خاوران مراجعه کردیم تا گل‌های مناسب را با هزینه مقرون به صرفه خریداری کنیم. علی رغم اینکه برای خرید گل‌های تزیینی ازدواج به این مکان مراجعه کرده بودیم، ولی تنوع گل‌ها به حدی متفاوت بود که تصمیم گرفتیم چند گل و گلدان تزیینی هم برای خانه خریداری کنیم. نکته‌ای که نظر من را  در این بازار گل به خود جلب کرد، تنوع محصولات و خدماتی بود که این بازار گل به ما ارائه می‌داد که باعث شد مشتری دائمی این مرکز فروش گل شویم. بعد از این تجربه تصمیم گرفتم تمامی بازار گل‌های تهران را حضوری بررسی کرده و از نظر قیمت و خدمات آنها را مقایسه کنم. امروز قصد دارم همراه با شما تجربیات خود را به اشتراک گذاشته و کمک کنم بر اساس محله‌ای که در آن ساکن هستید، بهترین بازار گل را معرفی کرده و کمک کنم تجربه خوبی از خرید گل داشته باشید.

 

در بازار گل باید به دنبال چه مواردی باشیم

بسیاری از تهرانی‌ها تصور می‌کنند بازارهای گل تنها گل‌های تزیینی و آپارتمانی را ارائه می‌دهند. این باور اشتباه است. در بازارهای گل تمامی خدمات مرتبط با فروش گل و گلکاری را مشاهده می‌کنید. به عنوان مثال اگر ویلای خود را به تازگی راه‌اندازی کرده‌اید، می‌توانید گل‌های بسیار متنوعی که سبب می‌شود باغ‌کاری شما جلوه جدیدی به خود بگیرد، در این مکان پیدا کرده و پس از خریداری همراه با کارشناس نسبت به کاشت آن اقدام کنید. از عواملی که سبب می شود خود من برای خرید گل به  این بازارها مراجعه کنم، بحث مشاوره و پیشنهادات فروشنده‌ها و کارشناسان بازار گل هست. در کنار خرید گل می‌توانید در بازارهای گل تهران وسایل مرتبط با گلکاری صنعتی و آپارتمانی را خریداری کرده و نسبت به تغییر دکوراسیون خانه و باغچه خود اقدام کنید. در نظر داشته باشید هر یک از بازارهای گل تهران در فروش برخی از محصولات عملکرد بهتری دارند و باید بر اساس نیاز و محل سکونت خود یکی از آنها را انتخاب کنید.

لوازم گلکاری

 

آیا قیمت بازارهای گل متفاوت هست؟

اگر بخواهم از روی تجربه خود صحبت کنم، پاسخ به این سوال بسیار ساده است و باید بگویم بله قیمت محصولات ارائه شده در بازارهای گل متفاوت است. به عنوان مثال بازار گل خاوران معمولا قیمت معقول‌تری را نسبت به دیگر بازارها ارائه می‌دهد و همین مسئله نیز سبب شده در طی چند وقت اخیر شهرت این بازار گل در کنار بازار گل محلاتی بسیار افزایش پیدا کند. البته اجاره غرفه‌های بازار گل نیز متفاوت است و همین مسئله می‌تواند بر روی تعیین قیمت محصولات تاثیر مستقیمی داشته باشد.

 

لیست بهترین بازارهای گل تهران

حالا که همراه با هم عوامل تاثیرگذار بر روی انتخاب یک بازار گل را مورد ارزیابی قرار دادیم زمان آن فرا رسیده که مهمترین و اصلی‌ترین بازار گل‌های تهران را بررسی کرده و کمک کنیم بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

بازار گل خاوران (امام رضا)

بازار گل خاوران بنا به تجربه من، یکی از بهترین و مقرون به صرفه‌ترین بازار گل‌های تمامی شهرها به حساب می‌آید. این بازار گل که بیشتر محصولات خود را به صورت عمده عرضه می‌کند در برخی از غرفه‌های خود خرده فروشی را نیز ارائه می‌دهد که همین مسئله سبب شده تعداد مراجعه کنندگان به این مرکز بسیار زیاد باشد. نکته منفی در مورد این بازار گل عدم دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی است و باید با خودروی شخصی خود به سمت این مرکز حرکت کنید. کارشناسانی که در این مرکز فعالیت می‌کنند، از پرسابقه‌ترین افراد در این حوزه هستند و می‌توانید موارد بهداشتی و سلامت گل را از آنها بپرسید. تمامی گل‌هایی که در بازارهای مختلف مشاهده می‌کنید، از این مرکز پخش می‌شوند و به نوعی مرکز اصلی فروش گل تهران شناخته می شود.

بازار گل خاوران (امام رضا)

این مرکز فروش گل فعالیت خود را از 4 صبح آغاز می‌کند و بیشتر گل فروشی‌های تهران برای خرید محصولات خود به این مرکز رجوع می‌کنند. در صورتی که تمایل دارید محصولات با کیفیت خریداری کنید، اول وقت به این مرکز مراجعه کنید و در نظر داشته باشید ساعت 11 صبح فعالیت این مرکز تمام شده و غرفه‌ها بسته می‌شوند.

آدرس بازار گل خاوران (امام رضا): اتوبان امام رضا (ع)، ضلع جنوب و غرب شهرک صنفی و صنعتی خاوران

ساعت کار بازار امام رضا خاوران : از ساعت 4:00  تا حدود 11 صبح

بازار گل محلاتی

علی رغم اینکه قیمت‌های موجود در بازار خاوران بسیار مقرون به صرفه است، ولی بازارگل محلاتی که در جنوب شرق تهران و نزدیک خیابان نبرد قرار گرفته، به دلیل دسترسی بهتری که دارد، میان تهرانیها محبوب‌تر می‌باشد. این مرکز گل بسیار مدرن همانند خاوران بیشتر بر روی فروش عمده محصولات تمرکز دارد و معدود غرفه‌هایی وجود دارند که فروش تکی را نیز به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهند. می‌توانید با استفاده از اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی و خودروهای خطی به سمت این مرکز حرکت کرده و از محصولاتی که در آن ارائه می‌شود خریداری کنید. علاوه بر این متروی بسیج، فاصله یک کیلومتری با این مرکز دارد و می‌توانید از طریق مترو نیز به سمت این مرکز حرکت کنید. برخی از غرفه ها که در این مرکز فعالیت می‌کنند، فروش اینترنتی خود را نیز راه‌اندازی کرده اند و می‌توانید با برقراری تماس تلفنی یا از طریق وب سایتشان خریدهای مد نظر را انجام دهید.

بازار گل محلاتی

آدرس بازار محلاتی : بزرگراه محلاتی، خیابان نبرد جنوبی، خیابان زمزم، پایین تر از دادگاه خانواده، شهید محلاتی

ساعت کار بازار محلاتی: همه روزه از ساعت 4 تا 12  آخر هفته تا ساعت 14

 

بازار گل بهشت زهرا

یکی از بازار گل‌های متفاوت تهران که بیشتر به دلیل  فروش گل‌های مراسم عزاداری و یادبود شناخته می‌شود، بازار گل بهشت زهرا است که در نزدیکی صالح آباد افتتاح شده است. این مرکز گل که فعالیت خود را از 6 صبح آغاز می‌کند، بهترین مرکز برای خرید دسته گل‌های مراسم عزاداری است که به صورت آماده در اختیار شما قرار می‌گیرند. برخی از غرفه‌های فروش بازار گل بهشت زهرا شرایطی را فراهم آورده‌اند که می‌توانید از طریق تلفن نسبت به خرید دسته گل‌های مد نظر اقدام کرده و حتی ارسال را نیز در دستور کار خود قرار داده‌اند. در صورتی که قصد دارید گل های تزیینی و آپارتمانی را خریداری کنید، بهتر است به دیگر مراکز مراجعه کرده و نسبت به خرید محصولات اقدام کنید.

آدرس بازار بهشت زهرا: ابتدای اتوبان بهشت زهرا، بعد از صالح آباد

ساعت کار بازار بهشت زهرا: از ساعت 6 صبح تا 5 بعد از ظهر

 

بازار گل غرب تهران (آبشناسان)

یکی از بهترین و شاید تبلیغاتی‌ترین مراکز گل کشور است که در نزدیکی اتوبان ستاری و نیایش قرار گرفته.  این مرکز گل که تمامی گل های زینتی و  آپارتمانی را در اختیار شما قرار می‌دهد، یکی از معدود بازارهای گل‌ تهران است که حتی تزیین ماشین عروس را نیز قبول می‌کند! در این مرکز گل، می‌توانید گل‌های آپارتمانی مناسبی را مشاهده کرده و بر اساس نیاز خود محصولات جانبی گلکاری را خریداری کنید. شاید اصلی‌ترین مشکل این مرکز خرید، نبود جای پارک مناسب برای مراجعه کنندگان و عدم عبور اتوبوس‌ها و تاکسی‌های خطی از نزدیکی آن است. در صورتی که تمایل دارید به سمت این مرکز حرکت کنید، پیشنهاد می‌کنیم در اتوبان نیایش و قبل از رسیدن به چهارراه ایرانپارس روبروی پمپ بنزین پیاده شده و سپس به سمت شمال حرکت کنید. بازار گل غرب تهران دقیقاً روبروی شما قرار گرفته و می‌توانید غرفه‌های مختلف آن را مشاهده کنید.

بازار گل غرب تهران (آبشناسان)

آدرس بازار گل غرب تهران (آبشناسان): انتهای اتوبان ستاری شمال، دومین خروجی دوربرگردان، جنب پمپ بنزین آبشناسان

ساعت کار بازار گل غرب تهران (آبشناسان): همه روزه از ساعت 9 صبح تا 8 شب

 

بازار گل شهید فکوری

یکی از بازار گل‌های کمتر شناخته شده تهران است که بیشتر به دلیل مکان پرتی که دارد، افراد کمی به آن مراجعه می‌کنند. حسن این مرکز خرید و فروش گل، باز بودن آن تا 8 شب است که سبب می‌شود کارمندان و کسانی که به دیگر بازار گل‌ها دسترسی ندارند، بتوانند به آن مراجعه کرده و نسبت به خرید محصول مدنظر اقدام کنند. این بازار گل که پارکینگ اختصاصی را در اختیار مراجعه کنندگان قرار می‌دهد، برای ساکنین غرب تهران فرصتی فوق العاده به حساب می‌آید.

بازار گل شهید فکوری

آدرس بازار گل شهید فکوری: بعد از میدان آزادی و در ابتدای جاده مخصوص کرج

ساعت بازار گل شهید فکوری: از ساعت 8 صبح تا 8 شب

 

بازار گل شهید لشگری

شاید اگر بخواهم برای خانه خود گل آپارتمانی تهیه کنم، اولین انتخاب من بازارگل شهید لشکری است که مجموعه بی‌نظیری را در اختیار مراجعه کنندگین قرار می‌دهد. تنوع گل‌های آپارتمانی موجود در این مجموعه به حدی زیاد است که به عنوان یک علاقمند به گل و گیاه در هیچ بازار گلی چنین مجموعه‌ای را مشاهده نکردم.

بازار گل شهید لشگری

آدرس بازار گل شهید لشگری: تهران، کیلومتر 8 اتوبان شهید لشگری – جنب پارس خودرو – روبروی بانک ملت

ساعت بازار گل شهید لشگری: از ساعت 8 صبح تا 10 شب

 

 

مطالب پیشنهادی درباره گل ها:

لیست کامل اسامی گل های آپارتمانی

بهترین گل های آپارتمانی سرسخت و زیبا

معرفی گیاهان آپارتمانی سایه دوست و مقاوم به کم نوری

Loading

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن