پارک پلیس تهران

پارک پلیس تهران کجاست؟ آدرس و مشخصات و امکانات

شرق تهران را باید به عنوان میزبان تعداد بسیار زیادی از پارک‌ها در تهران قلمداد کنیم که همین مسئله سبب شده بسیاری از گردشگران برای سپری کردن اوقات خوش، این بخش از تهران را برای خود انتخاب کنند. پارک پلیس تهران یکی از مناطق تفریحی به حساب می‌آید که توانسته در طی چند سالی که به شهروندان تهرانی خدمات رسانی می‌کند، محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده و به عنوان یک جای خاص شناخته شود. امروز قصد داریم همراه با شما عزیزان در وب سایت هومتیک، نگاه دقیقی به این مجموعه انداخته و از نقطه نظرات مختلف، به تمامی پرسش‌های شما پاسخ دهیم.

 

پارک پلیس کجاست؟

پارک پلیس تهران در محله تهرانپارس و در ضلع جنوبی اتوبان بابایی قرار گرفته است. اگر پس از تقاطع اتوبان باقری، اتوبان بابایی را ادامه دهید، خروجی خیابان استخر را مشاهده خواهید کرد که بعد از تقریباً ۲ کیلومتر، پارک پلیس در سمت راست شما قرار گرفته است. در اصل، باید بگوییم پارک پلیس بین سه اتوبان اصلی تهران یعنی اتوبان شهید بابایی، اتوبان زین الدین و اتوبان شهید باقری قرار گرفته است و از سمت شرق نیز خیابان استخر آن را محدود کرده است
تهران، مجید آباد، بزرگراه باقری، خیابان قزوینی، بوستان پلیس

 

تاریخچه پارک پلیس

بسیاری از افراد، قدمت پارک پلیس را به زمان قاجاریه نسبت می‌دهند. ولی مشخص نمی‌کنند دقیقاً زمان شکل‌گیری این پارک به کدام یک از پادشاهان قاجاریه باز می‌گردد. برخلاف بسیاری از نوشته‌های تاریخی که عنوان می‌کنند این منطقه به ارباب هرمز باز می‌گردد، باید بگوییم اولین نشانه‌های ساخت و ساز در این نقطه در زمان ناصرالدین شاه بوده است. در این زمان برخی از باغداران برای اینکه بتوانند از این فضا استفاده کنند خانه‌های ییلاقی ساخته بودند و بعد از آن بود که محبوبیت این منطقه در میان تهرانی‌های قدیم، افزایش پیدا کرد. پس از رونق گرفتن خانه‌های ییلاقی بود که هرمز آرش ملقب به ارباب هرمز تصمیم گرفت ساخت و ساز پیشرفته را در این منطقه آغاز کرده و خانه مشهور خود را که امروزه به موزه تبدیل شده، در آنجا راه‌اندازی کند.

تاریخچه پارک پلیس

 

ویژگی‌های پارک پلیس

شکل و ظاهر باغ پلیس با الهام گرفتن از المان‌های ایرانی اسلامی شکل گرفته و در تک تک این مجموعه می‌توانید ریشه های معماری سنتی ایران را مشاهده کنید. یکی از دلایلی که سبب شده این پارک نسبت به دیگر مجموعه‌ها متمایز شود، استفاده از المان‌های ریاضی و هندسی است که زیبایی خاصی به بخش‌های مختلف این مجموعه داده است.

 

امکانات پارک پلیس

یکی از عواملی که سبب می‌شود پارک پلیس تهران به یک محیط خاص برای مراجعه کنندگی تبدیل شود تاکید بسیار زیاد مهندسین این مجموعه بر روی عوامل طبیعی و پوشش گیاهی است. طراحان این پارک در حفظ بخش‌های تاریخی تلاش کردند پوشش گیاهی منحصر به فردی در بخش بخش این مجموعه ایجاد کنند که همین مسئله سبب شده بسیاری از افراد برای سپری کردن اوقات خوش، به سمت این مجموعه روی بیاورند. از جمله مهمترین امکاناتی که می‌توانیم برای این مجموعه در نظر بگیریم، موارد پیش رو است؛
• نمازخانه و کتابخانه
• رستوران های متنوع
• زمین بازی کودکان
• وسایل بدن‌سازی و زمین ورزشی مانند شطرنج
• آلاچیق
• برکه، استخر و آب‌نما
• سرویس بهداشتی

امکانات پارک پلیس

 

دیدنی‌های پارک پلیس

در داخل پارک پلیس، دو بخش بسیار جذاب را مشاهده می کنید که هر یک به نوعی به جذابیت این مجموعه رنگ و بوی خاصی داده اند. بخش اول که جنبه تاریخی دارد، سال هاست در این بخش از تهران خود نمایی می کند و یاد و خاطره سازنده شرق تهران را نشان می دهد. ولی در بخش دوم ما ماهیت مدرن این مجموعه را مشاهده می کنیم که با اسم این مجموعه سنخیت دارد.

 

عمارت ارباب هرمز

ارباب هرمز را باید به عنوان موسس شرق تهران قلمداد کنیم که دستاوردهای او سبب شد تعداد هموطنان زرتشتی در این بخش افزایش پیدا کند. برای بزرگداشت این فرد، امروزه در پارک پلیس هنوز عمارت او پابرجاست و به عنوان یک موزه، تغییر کاربری داده است. شما با حضور در این مجموعه می توانید با حال و هوای تهران قدیم و هویت معماری آن زمان بیشتر آشنا شوید.

عمارت ارباب هرمز

 

پارک آموزش ترافیک

شاید یکی از اصلی ترین دلایلی که امروزه به این منطقه پارک پلیس گفته می شود، وجود بخش آموزش ترافیک در این مجموعه است. شما می توانید فرزندان و حتی نوجوانان خود را به این مرکز برده و آموزش لازم را در مورد ترافیک به آن ها ارائه دهید.

پارک آموزش ترافیک

 

چگونه به پارک پلیس برویم؟

به منظور اینکه بتوانید به پارک پلیس بروید، سه روش در پیش دارید. اگر خودروی شخصی دارید، می توانید از طریق اتوبان‌هایی که پیش از این نیز در مورد آن با شما صحبت کردیم، استفاده کرده و به سمت این مجموعه حرکت کنید. روش دوم برای رسیدن به پارک پلیس، استفاده از خط مترو است که مترو فرهنگسرا نزدیکترین ایستگاه برای رسیدن به پارک پلیس است. روش سوم که خیلی مورد پسند تهرانیها نیست، استفاده از اتوبوس‌های حمل و نقل درون شهری است که به شما این فرصت را می‌دهد از بخش‌های مختلف تهران به سمت پارک پلیس حرکت کنید.

چگونه به پارک پلیس برویم

 

شماره تلفن پارک پلیس

به منظور اینکه بتوانید آخرین اطلاعات پارک پلیس را به دست بیاورید، ما برای شما شماره تلفن روابط عمومی این مجموعه را پیش رو قرار می‌دهیم تا تنها با یک تماس بتوانید آخرین اطلاعات را کسب کنید.
02177361770

 

وسایل بازی پارک پلیس

یکی از عواملی که سبب می‌شود مادران و فرزندان از محیط پارک پلیس لذت ببرند، بخش بازی‌های کودکانه است که در ضلع شمالی این پارک قرار گرفته است. خوشبختانه فضایی که برای کودکان در این پارک در نظر گرفته شده است، نسبت به دیگر فضاهای سبز تهران بسیار امن‌تر است و شما می‌توانید با خیالی آسوده کودکان خود را به آنجا برده و از امکانات رایگان آن بهره‌مند شوید.

 

مطالب مرتبط:

معرفی پارک پردیسان تهران، دیدنی ها و خدمات و آدرس

پارک جوانمردان تهران، امکانات و مسیر و دسترسی با مترو

Loading

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن