معرفی پارک پردیسان تهران

معرفی پارک پردیسان تهران، دیدنی ها و خدمات و آدرس

در کنار تمامی آلودگی‌ها و مشکلات زیست محیطی که تهران با آن دست و پنجه نرم می‌کند، پارک پردیسان به عنوان یکی از بخش‌های جذاب این شهر شناخته می‌شود که فضای بسیار منحصر به فردی را در اختیار پایتخت نشینان قرار می‌دهد. این پارک، زمانی میزبان گونه‌های زیستی مختلف بود. امروزه بیشتر به دلیل فضای جالبی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، شناخته می‌شود.  زمانی که از اتوبان همت در حال عبورهستید، پارک پردیسان می‌تواند در میان تمامی شلوغی‌ها و ترافیکی که شما را اذیت می‌کند، به عنوان فضای آرامش بخشی عمل کرده و حس خوبی به شما دهد.  حالا همراه با هم نگاهی به تمامی ویژگی‌های این پارک انداخته و از نقطه نظرات مختلف آنها را ارزیابی می‌کنیم.

 

معرفی پارک پردیسان

پارک پردیسان که در منطقه ۲ شهرداری تهران قرار گرفته، یکی از بوستان‌های جنگلی تهران است که بیشتر به دلیل دسترسی بسیار مناسبی که دارد، محبوب شده است. تاریخ دقیق راه‌اندازی این پارک مشخص نیست ولی طرح ساخت اولیه آن توسط یکی از طراحان مشهور آمریکایی به نام یان مک‌هارگ در سال ۱۳۴۷ به شهرداری تهران ارائه شد. در سال ۱۳۵۳ و زمانی که پروژه در حال آغاز بود، واحدهای نظامی جلوی پیشروی آن را گرفتند که در نهایت با رایزنی هوشنگ رام این پارک بخشی از پروژه عظیم شهرک غرب شناخته شد، و با حکم مستقیم نخست وزیر، اجرای آن الزامی گردید.

در سال ۱۳۹۳ پارک پردیسان به عنوان اولین پارک بدون دخانیات کشور معرفی شد و همین مسئله نیز سبب شد موقعیت زیست محیطی پارک پردیسان بهبود پیدا کند. در سال ۱۳۹۶ و در پی توافق شهرداری با دولت وقت، تصمیم گرفته شد مدیریت این مجموعه از محیط زیست گرفته شده و در اختیار شهرداری قرار داده شود. در پی این توافق بود که تغییرات عمده در این پارک اعمال شد و سبب شد گونه‌های زیستی که در این پارک زندگی می‌کردند، به مجموعه دیگری منتقل شوند.

 

پارک پردیسان کجاست؟

می‌توانیم پارک پردیسان را به عنوان جزیره‌ای در نظر بگیریم که چهار اتوبان اصلی تهران آن را احاطه کرده‌اند. پارک پردیسان از شمال به اتوبان همت از جنوب به حکیم از غرب به یادگار و از شرق به شیخ فضل الله محدود می‌شود. اگر قصد دارید خودروی خود را در مکانی مناسب پاک کرده و سپس به پارک پردیسان بروید، پیشنهاد ما این است که از همت غرب به شرق حرکت کرده و در کنارگذر پردیسان، خودروی خود را پارک کنید.

نقشه پارک پردیسان

 

بدنسازی پارک پردیسان

یکی از خلاقیت‌هایی که شهرداری تهران در بوستان پردیسان انجام داده، راه‌اندازی باشگاه بدنسازی ۲۴ ساعته در فضای باز است که به مراجعه کنندگان این فرصت را می‌دهد تا  هر زمان که تمایل دارند به این مکان  رفته و از تمامی وسایلی که برای آنها در نظر گرفته شده، استفاده کنند. این باشگاه بدنسازی کاملاً رایگان بوده و وسایلی که در آن به کار رفته‌اند، از ساده‌ترین ابزار تهیه شده‌اند.

بدنسازی در پارک پردیسان

 

آدرس پارک پردیسان

به منظور اینکه بتوانید به پارک پردیسان بروید، دو مسیر مختلف دارید که هر دوی این آدرس ها را معرفی می کنیم:

وروردی همت تهران، منطقه 2، بزرگراه همت غرب به شرق، نرسیده به خروجی شیخ فضل الله نوری

وروردی حکیم تهران، منطقه 2، اتوبان حکیم غرب، نرسیده به یادگار امام

 

پارک پردیسان با مترو

همانگونه که پیش از این اعلام کردیم، پارک پردیسان بخشی از پروژه بزرگ شهرک غرب بود و به همین دلیل نیز نزدیک میدان صنعت قرار گرفته است. نزدیک ترین ایستگاه به پارک پردیسان، در میدان صنعت قرار گرفته که خطی‌های میدان صنعت، شما را دقیقاً به داخل پارک می‌برند.

ایستگاه مترو نزدیک پارک پردیسان

 

مسیر پیاده روی پارک پردیسان چند کیلومتر است

یکی از زیباترین مناطق تهران که برای پیاده‌روی  طراحی شده، مسیر پیاده‌روی باغ پردیسان است که  یک فضای ۷ کیلومتری در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر در روزهای بارانی هوس پیاده‌روی دارید، پیشنهاد می‌کنم به این مسیر پیاده‌روی سر زده و از فضای فوق العاده آن استفاده کنید.

 

دیدنی‌های پارک پردیسان تهران

عموم افراد تصور می‌کنند که در باغ پردیسان، باغ وحش قرار دارد و می‌توانند برای دیدن حیوانات خاص به این مرکز مراجعه کنند. ولی در این مرکز برخلاف باور عموم، تنها مرکز بازپروری و تکثیر حیوانات نادر وجود دارد که یکی از آنها بازپروری یوز ایرانی است که یوز فوت شده “ایران” نمونه اصلی آن می‌باشد. نمونه‌های متعددی از حیوانات نادر که توسط محیط بانان کشف می‌شوند، به این مرکز آورده می‌شوند و پس از حل مشکلات جسمی آنها، مجدداً به طبیعت بازگردانده می‌شوند.

در پارک پردیسان به سبک موزه حیوانات نیویورک، فضایی در نظر گرفته شده که حیوانات، تاکسیدرمی شده و در آن به نمایش گذاشته می شود و شما می‌توانید از ساعت ۸ تا ۳ بعد از ظهر از آنها دیدن کنید. این مرکز را مدیریت بوستان به عنوان موزه تنوع زیستی پارک پردیسان نامگذاری کرده و  مساحتی به میزان 1800 متر مربع را به خود اختصاص داده است. در این موزه، گونه‌های گیاهی و جانوری مختلفی به نمایش گذاشته شده و شما می‌توانید از آنها بازدید کنید.

 

جشنواره بادبادک بازی تهران

اگر از اتوبان‌های اطراف پارک پردیسان عبور کرده باشید، بادبادک‌های ‌رنگی را مشاهده می‌کنید که در آسمان به پرواز درآمده و فضای جالبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. پس از اینکه جشنواره بادبادک در سال ۱۳۹۴ برگزار شد، بسیاری از تهرانی‌ها برای به هوا درآوردن بادبادک‌های حصیری و مدرن از فضای باز پارک پردیسان استفاده می‌کنند.

جشنواره بادبادک پارک پردیسان

 

حیوانات خانگی در پارک پردیسان

نزدیک به ۱۵ سال است که صاحبین حیوانات خانگی مانند سگ و گربه از فضای سبز پارک پردیسان استفاده کرده و آنها را برای گردش به این مکان‌ها می‌آورند. به همین دلیل پنجشنبه و جمعه‌ها می‌توانید نژادهای مختلف سگ را در این پارک مشاهده کنید.

 

دوچرخه سواری در پارک پردیسان

اگر شما جز کسانی هستید که علاقه زیادی به دوچرخه سواری دارند، می‌توانید از فضای در نظر گرفته شده در پارک پردیسان برای اجاره دوچرخه استفاده کنید. این فضا به نحوی طراحی شده که حتی اعضای تیم ملی دوچرخه سواری به صورت گروهی به پارک پردیسان آمده و در آنجا تمرینات خود را دنبال می‌کنند.

دوچرخه سواری در پارک پردیسان

 

چرا پارک پردیسان تهران ؟

از آنجایی که پارک پردیسان یکی از قدیمی‌ترین فضاهای سبز را در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توانید  با مراجعه به این پارک، تمامی امکاناتی را که از یک بوستان در نظر دارید، در این فضا مشاهده کنید. به دلیل وجود این فضای  جذاب و موقعیت مکانی پارک پردیسان، خدمات متنوعی مانند رستوران و کافه نیز در آنجا راه اندازی شده است. تمامی این امکانات سبب می‌شود شما برای سپری کردن اوقات خوش، این بوستان را انتخاب کنید

 

 

مقاله های پیشنهادی:

پارک جوانمردان تهران، امکانات و مسیر و دسترسی با مترو

معرفی ایران مال تهران، امکانات و ساعات کاری و آدرس + عکس

معرفی بوستان گفتگو تهران، امکانات و آدرس و راه های دسترسی

مرکز خرید بام لند تهران (چیتگر). مسیرها و امکانات

Loading

امتیاز شما به این صفحه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن