کناف سقف چیست؟انواع مختلف و مزایا و معایب

کناف سقف چیست؟انواع مختلف و مزایا و معایب

کناف ، نوعی سقف کاذب است که در طراحی های مدرن ساختمان همراه با نورپردازی های بسیار زیبا به کار می رود و سبب می شود سقف ساختمان از حالت ساده در آمده و جلوه ویژه ای به خود بگیرد. این سبک دکوراسیون داخلی که در بیست سال اخیر وارد خانه های ایرانی ها شده ، برای اولین بار در سال ۱۹۲۹ در کشور آلمان راه اندازی شده و از آن پس در تمامی کشورهای دنیا به صورت گسترده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

انواع سقف کناف

سقف های کاذب سقفی از جنس گچ هستند و تحت تاثیر کیفیتی که قصد دارید خریداری کنید ، به چهار بخش مختلف تقسیم می شوند.  ساده ترین و معمولی ترین نوع کناف های سقفی RG بوده و در بسیاری از خانه ها به منظور پایین آوردن هزینه ها از آن استفاده می شود. نوع دوم از کناف های سقفی که در خانه های شمالی و تحت تاثیر رطوبت بالا از آن استفاده می شود ، به کناف های MR مشهور هستند و قابلیت این را دارند که در برابر رطوبت زیاد ، عملکرد خوبی از خود داشته باشند.  نوع سوم ، کناف های سقفی هستند که در برابر حریق بسیار مقاوم بوده و بیشتر در خانه‌هایی استفاده می شود که احتمال بالا رفتن حرارت وجود دارد و از آن به عنوان FR یاد می شود. نوع چهارم سقفهای کاذب کنافی به FM مشهور هستند و در برابر رطوبت و حریق فوق العاده مقاوم بوده و بیشتر در خانه های لوکس و گرانبها مورد استفاده قرار می گیرند.

کناف سقف چیست؟انواع مختلف و مزایا و معایب

کاربرد سقف کناف چیست؟

کناف ها علاوه بر اینکه در دکوراسیون خانگی به کار میروند و امکان استفاده از نورپردازی های خاص را به سازنده می دهند ، امروزه می توانند برای نصب پرده و عوامل زیبایی دیگر نیز مورد استفاده قرار بگیرند. تحت تاثیر  اجناس مقاوم در برابر رطوبت و آتش ، سازندگان ساختمان این فرصت را دارند تا با استفاده از کناف های مقاوم در برابر  رطوبت و آتش ف سرویس های بهداشتی و حمام را به نحوی طراحی نمایند که بتوانید کابل ها و وسایل در معرض رطوبت را به راحتی به کار ببرید.

 

مزایای استفاده از سقف کناف

ساختمان سازها تحت تاثیر مزایای متعددی که کناف های سقفی به همراه دارند ، تلاش می‌کنند به صورت مکرر در طراحی های داخلی خود از این سبک استفاده کرده و خانه را به شکل مدرن طراحی کنند. بدون شک اصلی‌ترین و مهم‌ترین دلیلی که ساختمان ساز ها از این سبک بهره می گیرند  ، امکان پیاده سازی نورپردازی های بسیار زیبا می باشد که جلوه فوق العاده ای به خانه می دهد.  علاوه بر این به علت قیمت بسیار پایینی که کناف ها دارند ، امکان پیاده سازی آن در خانه های مختلف وجود دارد و بنا ها نیز به سادگی می توانند آن را اجرا کنند.

کناف سقف چیست؟انواع مختلف و مزایا و معایب

معایب سقف کناف چیست؟

سقف های کناف با وجود تمامی مزایایی که در طراحی دکوراسیون داخلی دارند ، معایبی نیز دارند که در طی چندین سال اخیر باعث شده برخی از سازنده ها نسبت به استفاده از آنها محتاط تر عمل کنند.  یکی از اصلی ترین و مهمترین معایب این سقف ها ، جذب گرد و خاک است که همین مسئله سبب می شود بسیاری از ساکنین خانه ها با این سقف ها ارتباط برقرار نکرده و همیشه از وجود آنها گلایه کنند.

علاوه بر این ، از آنجایی که کناف ها قدرت زیادی ندارند ، ممکن است در برابر ضربه ها و عواملی مانند زلزله مقاوم نبوده و خسارات زیادی را به خانه وارد کنند.  همان گونه که پیش از این نیز گفته شد ، برخی از انواع کناف ها در برابر رطوبت و آتش مقاوم بوده و می توانند خیلی ساده تحت تاثیر قرار بگیرند.

کناف سقف چیست؟انواع مختلف و مزایا و معایب

کناف کاری چیست؟

کناف کاری به فرآیند نصب ورقه های کناف بر روی ساختمان گفته میشود که باعث تغییر ظاهر و شکل بی روح ساختمان شده و نمای جدیدی به خود بگیرد.  به دلیل اینکه کناف ها به صورت ورقه ای ارائه می شوند ، نصب این سقف های کاذب بسیار ساده بوده و همه می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن نصب آنها را اجرا کنند.

 

ورق کناف چیست؟

در اصل  ، ورق های کناف صفحه های گچی هستند که همراه با برخی مواد دیگر به هم وصل شده و روکش های کاغذی به خود گرفته اند . این ورق های گچی که از سال ۱۹۲۲ روانه بازار شده اند ، به عنوان نسل جدیدی از گچ ها شناخته می شوند که فرایند ساخت سقف ها را تسهیل بخشیده و به عنوان یکی از اصلی ترین و مهمترین بخش های ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند.

کناف سقف چیست؟انواع مختلف و مزایا و معایب

بهترین مارک کناف چیست؟

بدون شک بهترین برند  سقفهای کاذب کنافی در سرتاسر دنیا  خود برند کناف در آلمان است که صاحب امتیاز استفاده از این ماده می باشد. ولی در طی چند سال اخیر در داخل کشور و با حمایت هایی که دولت از بخش خصوصی انجام داده ، برندهای کناف سازی فوق‌العاده‌ای روانه بازار شده اند و توانسته اند نیاز داخل را برطرف کنند. از مهمترین و اصلی ترین برند های داخلی می توانیم به پانل باتیس، آتیمان ، کناف مارال ، ایران کناف، کناف البرز اشاره کنیم.

 

قیمت کناف سقف

تا بدین جای این مقاله صحبت های دقیقی را در مورد کناف های سقفی انجام دادیم و مشخص گردید شما می توانید با هزینه بسیار پایین این ابزار را در خانه خود مورد استفاده قرار دهید.  در پاسخ به اینکه قیمت این کناف ها چگونه می باشند ، باید بگوییم تحت تأثیر نرخ روز دلار و کیفیتی که قصد دارید در خانه خود استفاده کنید ، نرخ کناف و اجرای آن متفاوت بوده و شما باید از فروشندگان قیمت روز را دریافت کنید.

 

بیشتر بخوانید:

سقف کاذب چیست؟

انواع نور مخفی سقف کدامند؟ مزایا و معایب

Loading

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن