کیانشهر تهران

کیانشهر تهران؛ آدرس و مشخصات

کیانشهر یکی از محله های خاص جنوب شرقی تهران و نزدیک سه اتوبان کلیدی این شهر یعنی اتوبان امام علی ، بعثت و آزادگان قرار گرفته است. شهرک سازی های بسیار خاص، همراه با وجود یک فرهنگ مخصوص، سبب شده بسیاری از افرادی که در این محله زندگی می کنند، از آن به عنوان بهشت جنوب شرق تهران یاد کنند. کیانشهر که به دو بخش جنوب و شمالی تقسیم می شود که در این مقاله قصد داریم نگاه کلی به این محله مشهور تهران بیاندازیم.

 

تاریخچه محله کیانشهر

کیانشهر یکی از محله های نه چندان قدیمی تهران است که ابتدا به دلیل خالی از سکنه بودن توسط برخی از افراد بی بضاعت برای ساخت خانه های رایگان و آلونک نشین مورد استفاده قرار گرفت. پیش از انقلاب اسلامی، این محله به دلیل شرایط محیطی که داشت، خیلی مورد توجه تهرانی ها قرار نمی گرفت. ولی تغییرات مرزی که شهرداری تهران در نظر گرفت به صورت خیلی سریع مورد توجه بسیاری از مهندسان ساختمان سازی قرار گرفت و ساخت و سازی مدرن در این محله آغاز شد.

در سال 1357 برای اولین بار بود که کیانشهر به عنوان بخشی از تهران معرفی شد و بر اساس به روز ترین روش های ساخت و ساز در این محله آغاز شد. در ابتدا قرار بود کیانشهر یک محله منسجم و بسیار بزرگ باشد که شمال آن به اتوبان بعثت و جنوب آن به دولت آباد ختم شود. ولی راه اندازی دو اتوبان آزادگان و امام علی این محله را به سه بخش جدا کردکه امروزه از آن ها به عنوان کیانشهر شمالی ، جنوبی و شهرک بروجردی یاد می شود. شهرک بروجردی امروزه دیگر بخشی از این محله تلقی نمی شود و کلا جدا شده ولی دو بخش دیگر هنوز به قوت خود باقی مانده اند

تاریخچه محله کیانشهر

کیانشهر تهران کجاست

کیانشهر را باید به عنوان بخشی از یکی از محله های جنوب شرقی تهران در نظر بگیریم که در منطقه 15 شهرداری تهران قرار دارد. این محله که به یک شبه جزیره شبیه است، مرز بین منطقه 15 و 16 به حساب می آید که سه اتوبان، آن را به صورت کلی محدود کرده است. محله کیانشهر از جنوب به اتوبان آزادگان ، از شمال به بعثت و از شرق به امام علی ختم شده ولی غرب آن به خیابان فداییان اسلام می رسد.

 

بافت شهرک کیانشهر

کیانشهر یک بافت بسیار سنتی دارد که ساکنین آن اغلب مهاجرانی هستند که از شهر های مختلف به تهران می آیند. به دلیل قیمت مناسب و بافت تقریبا مدرنی که این محله دارد، افرادی که به تازگی وارد تهران می شوند، این محله را برای خود انتخاب می کنند. از نظر ساختمان سازی، این محله را باید یکی از معدود بخش های تهران به حساب بیاوریم که بر اساس قوانین شهر سازی بنیان شده است و تمامی مقررات لازم از جمله خیابان های پهن و اصولی را دارا می باشد.

بافت شهرک کیانشهر

آب و هوا و ترافیک کیانشهر

از آنجایی که کیانشهر در بخش جنوب شرقی تهران قرار دارد، هوای آن بسیار گرم و خشک بوده که در تابستان ها باید تابش مستقیم آفتاب را نیز تحمل کنید. در زمستان نیز بر خلاف محله های شمالی تهران که بارش های پراکنده ای را تجربه می کنند، کیانشهر معمولا کم بارش است و تفاوت دمای زیادی را با محله های 1 تا 5 مشاهده می کنید.

 

کیانشهر تهران روی نقشه

در نقشه پیش رو برای شما عزیزان، محله کیانشهر را به دو بخش جنوبی و شمالی تقسیم کرده ایم که می توانید با استفاده از این نقشه بخش های مختلف آن را به راحتی مشاهده کنید.

کیانشهر تهران روی نقشه

کیانشهر تهران ناحیه چند است

کیانشهر تهران را باید به عنوان بخش مهمی از منطقه 15 تهران در نظر بگیریم که از شمال به محله شوش و از جنوب به دولت آباد محدود می شود.

 

دسترسی به کیانشهر تهران

یکی از حسن هایی که محله کیانشهر به همراه دارد، امکان دسترسی به این محله از طریق اتوبان های متعدد می باشد. علاوه بر آن، می توانید با استفاده از مترو و حمل و نقل عمومی، به سمت این محله تردد داشته باشید. اگر با خودروی شخصی قصد دارید به سمت این محله حرکت کنید، بهترین مسیر استفاده از اتوبان آزادگان است که مسیر مستقیمی را باز می کند. ولی اگر قصد دارید از سمت شمال این محله، آنجا بروید، اتوبان بعثت و خیابان بروجردی بهترین گزینه بوده که می توانید خیلی راحت وارد این محله شوید.

 

مترو کیانشهر تهران

در صورتی که قصد دارید به سمت کیانشهر شمالی حرکت کنید متروی بعثت برای شما بهترین گزینه بوده که نزدیک به بلوار امام رضا می باشد. ولی اگر قصد دارید در کیانشهر جنوبی پیاده شده و به مسیر خود ادامه دهید، به شما پیشنهاد می کنیم در ایستگاه بعدی و ایستگاه خود کیانشهر پیاده شوید و سپس با استفاده از خطی های خیابان امینیان به هر نقطه که در نظر دارید حرکت کنید.

 

امکانات رفاهی محله کیانشهر

از آنجایی که کیانشهر یکی از جدید ترین محله های جنوب شرقی تهران به حساب می آید ، امکانات متعددی نیز برای ساکنین آن در نظر گرفته شده است. شما می توانید از پارک های گوناگونی مانند میرزا کوچک خان، بوستان سرو، پارک جنگلی توسکا ، امیرکبیر و سپیدار برای سپری کردن اوقات خوش استفاده کنید. البته در این محله زمین چمن های متنوعی نیز برای بازی فوتبال راه اندازی شده است که زمین چمن مصنوعی ذوالفقار و آزادگان بهترین گزینه ها به حساب می آیند.

 

مراکز درمانی کیانشهر تهران

یکی از اصلی ترین مشکلاتی که اهالی کیانشهر با آن مواجه بودند، عدم وجود مراکز درمانی در این محله بود که امروزه با راه اندازی درمانگاه های مختلف تا حد زیادی این مسئله بهبود پیدا کرده است. پیش رو برای شما مهم ترین مراکز درمانی این محله را که تحت پوشش بیمه نیز هستند معرفی می کنیم.

• درمانگاه شبانه روزی امین
• مرکز بهداشت شهدای بدر
• پایگاه سلامت بدر 2
• کلینیک مهرزاد شعبه کیانشهر

 

بیشتر بخوانید:

محله های جنوب تهران،معرفی به همراه عکس

معرفی محله نازی آباد تهران مراکز خرید و اماکن مهم

Loading

امتیاز شما به این صفحه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن