برج های معروف تهران

برج های معروف تهران ،بلندترین سازه های ایران

تهران را می توانیم به عنوان یکی از شهرهایی قلمداد کنیم که بافت سنتی و مدرن در آن تلفیق شده اند. وجود محله های قدیمی در کنار برج های سر به فلک کشیده شده این شهر را منحصر به فرد کرده و با وجود اینکه تهران همچون شهرهای حوزه خلیج فارس برج آنچنان بزرگی در خود ندارد ولی از این شهر به عنوان یکی از شهرهایی یاد میشود که زیباترین برج ها را در خود جای داده است. در این بین برخی از برج ها کاربرد مسکونی و برخی دیگر کاربرد اداری دارند.

تحت تاثیر رشد سریع شهر نشینی و افزایش درآمد زایی در طی چند سال اخیر بزرگترین معمارین دنیا نیز به سمت تهران روی آورده و سبک های جدید برج سازی را اجرا کنند. در این بخش ما قصد داریم مهمترین برج های ساخته شده در تهران را برای شما ارزیابی و از نقطه نظرات مختلف آن را بررسی نماییم. در این بررسی کلی عواملی همچون شهرت ، کیفیت زندگی در آن ها و حتی موقعیت جغرافیایی برج ها برای فهرست بندی در نظر گرفته شده اند.

 

برج میلاد

بلند ترین سازه ساخته شده در ایران که اصلی ترین کاربری آن به عنوان یک برج مخابراتی می باشد کلنگ آن در سال 1376 بر زمین کوبیده شده است. برج میلاد با ارتفاع 435 متری در شمال غربی تهران بنا شده و از آن به عنوان ششمین برج بلند مخابراتی جهان یاد می کنند. این سازه که از جنوب به اتوبان حکیم از شمال به همت ، از غرب به شیخ فضل الله و از شرق به چمران متصل است در طی 11 سال و با مشکلات فراوان ساخته شده است. این برج اداری – تجاری که امروزه به عنوان سمبل شهر تهران نیز یاد می شود در سال 1386 و در زمان دکتر قالیباف مورد بهره برداری رسید و امروزه تهرانی ها می توانند با آسانسور به آخرین طبقه آن رفته و از منظره زیبا آن لذت ببرند.

 

 

مجتمع آلتون کورت

بدون شک یکی از چشم نوازترین برج های مسکونی که در تهران طراحی و ساخته شده است برج آلتون کورت است که توسط مهندسان منصور وکیلی و هورآذر طراحی و اجرا شده است. این برج مسکونی که در محله نیاوران ساخته شده است به عنوان تبلور خوش ذوقی مهندسین ایرانی شناخته می شود. برج آلتون کورت که در طی چندین سال اخیر توانسته نه تنها نظر مثبت ساکنین خود را جلب کند بلکه به حدی مشهور شده است که برخی از ساکنین غیر ایرانی نیز تمایل دارند در آن سکونت داشته باشند.

برج آلتون کورت در زمینی به مساحت 27 هزار متر مربع ساخته شده است که طراحی فضای سبز آن تلفیق دو سبک رسمی و غیر رسمی می  باشد که با مهارت منحصر به فردی طراحی و اجرا شده است. این برج که دارای 24 طبقه است که 18 طبقه مسکونی را به خود اختصاص داده و 5 طبقه زیرین آن به پارکینگ اختصاص داده شده است. برج آلتون کورت دارای 150 فضای پارکینگ است که به ساکنین اجازه می دهد حتی برای مهمان های خود جای پارک داشته باشند. آلتون کورت دارای 60 واحد مسکونی است که کوچکترین آن 250 متر بوده و بزرگترین واحد ها در پنت هاوس می باشد که به 700 متر نیز می رسد.

 

مجتمع آلتون کورت

 

مجتمع آلتون کورت

مجتمع مسکونی چناران پارک

فرزاد دلیری و امید غلامپور دو تن از مشهورترین معماران ایرانی در خیابان فرشته دست به کار بزرگی زدند و یکی از مجلل ترین برج ها در تهران را طراحی و اجرا کردند که از آن به عنوان مجتمع مسکونی چناران پارک یاد می شود. این طراحان با بهره گیری از سبک رومی نمای بیرونی خانه را به نحوی اجرا کردند که این برج نظر تمامی افراد را به خود جلب می کند. چناران پارک تحت تاثیر طراحی و استفاده از بهترین متریال به عنوان یکی از بهترین و اعجاب انگیز ترین برج های تهران از آن یاد می شود. این مجتمع مسکونی دارای خانه هایی با متراژ 260 تا 550 می باشد که طراحی هر واحد نسبت به دیگر واحدها متفاوت بوده که همین مسئله این مجتمع را نسبت به دیگر سازه ها متفاوت می کند.

یکی از عواملی که لابی این ساختمان را نسبت به دیگر برج ها متمایز کرده تلفیق هنر ایرانی با ساختمان سازی رومی می باشد که در هیچ برج دیگر مشابه آن دیده نشده است. وجود گنبدهای شبیه به گنبدهای یزد و تلفیق آن ها با ستون های رومی توانسته لابی این مجتمع را جلوه ویژه ای دهد.

 

 

مجتمع مسکونی چناران پارک

 

برج بین المللی تهران

یکی از مجلل ترین برج های ساخته شده که بیش از اینکه به دلیل طراحی ویژه خود مشهور شود به دلیل امکانات و شرایط منحصر به فرد خود در ایران شناخته می شود. این برج که توسط یکی شرکت فرانسوی طراحی و اجرا شده است به عنوان اولین خانه تمام هوشمند ایرانی شناخته می شود که دارای سه بال مختلف بوده و کاربرد مسکونی و اداری دارد. این مجتمع عظیم که در 56 طبقه ساخته شده است دارای 43 واحد سوئیت ، 313 آپارتمان سه خوابه و 11 آپارتمان پنت است که در تقاطع اتوبان حکیم و کردستان بنا شده است. در این مجتمع مسکونی شما می توانید تمامی امکانات مدرن موجود در یک ساختمان مانند زمین تنیس ، بسکتبال ، سالن اجتماعات مجلل و دندان پزشک مستقر در برج را مشاهده کنید. بر اساس داده ای موجود زلزله شناسی ایران این مجتمع مسکونی در برابر زلزله 10 ریشتری نیز مقاوم می باشد که از این حیث آن را به مستحکم ترین بنای ساخته شده در ایران تبدیل می کند.

 

برج بین المللی تهران

 

مجتمع مسکونی بام نیاوران

یکی از مشهورترین مناطق مسکونی تهران که از آن به عنوان بام نیاوران یاد می شود و توسط فرزاد دلیری که پیش از این نیز از طراحی های او صحبت کرده بودیم ساخته شده است. طراحی این برج مجلل که در سال 1387 به اتمام رسید کمی با دیگر کارهای آقای دلیری متفاوت می باشد و در سبک کلاسیک اجرا شده است. این ساختمان مجلل که در خیابان یاسر و منطقه نیاوران تهران عرض اندام می کند به عنوان یکی از بهترین سازه های ساختمانی در تهران و منطقه 1 از آن یاد می شود. این مجتمع مسکونی در زمینی به مساحت 5300 متر مربع ساخته شده و دارای امکانات متفاوتی می باشد.

 

مجتمع مسکونی بام نیاوران

 

برج رولکس فرمانیه

یکی از برج های بی نظیر ایران که بیشتر به دلیل سکونت افراد مشهوری همچون سرمربی سابق تیم ملی کارلوس کیروش در آن مشهورشده است برج رولکس فرمانیه است. دلیل نامگذاری این ساختمان همجواری آن با گالری ساعت رولکس می باشد که صد البته این نامگذاری به شهرت این ساختمان افزوده است. بسیاری از افراد رولکس فرمانیه را به عنوان شیک ترین و گران ترین ساختمان تهران قلمداد می کند و امکانات آن را با هتل های مجلل دوبی و آنتالیا مقایسه می کنند. این برج شیک که در 16 طبقه بنا شده است از سبک خانه سازی روسی برای فضای بیرونی استفاده کرده و شرکت بین المللی سام اکسون مجری آن بوده است. این مجتمع در فضایی به متراژ 2600 متر مربع ساخته شده است که دارای 52 واحد مسکونی نیز می باشد. براساس داده ها کوچکترین واحد این ساختمان 130 متر بوده و بزرگترین آن 300 متر مربع اعلام شده است.

 

برج رولکس فرمانیه

 

برج مسکونی روما رزیدنس

خیابان کامرانیه شمالی را می توان به عنوان بستری مناسب برای ساخت و سازهای لوکس معرفی کرد که برج مسکونی روما رزیدنس یکی از فوق العاده ترین برج های ساخته شده در این خیابان می باشد. این مجتمع مسکونی در زمینی به وسعت 7000 متر مربع بنا شده و یکی دیگر از طراحی های خاص فرزاد دلیری به حساب می آید. این برج مشهور دارای 15 طبقه است که هر یک از طبقات آن دارای متراژ خاص خود می باشند، به عنوان مثال طبقات 6 تا 13 این برج ما بین 400 تا 600 متر مربع مساحت دارد ولی در واحدهای فوقانی این متراژ به 1000 متر نیز می رسد. تمامی متریال استفاده شده در این برج از بهترین برندها می باشد که همین مسئله سبب شده است این برج را به عنوان یکی از زیباترین و لوکس ترین مجتمع های ساخته شده در ایران قلمداد کرد.

 

روما رزیدنس

 

 

برج نگار

از برج های اداری – تجاری تهران که در میدان ونک بنا شده و از آن به عنوان یکی از بهترین برج های اداری یاد می کنند. این برج که با نمای شیشه ای خود بسیار مشهور است 114 متر ارتفاع داشته و دارای 31 طبقه می باشد. این برج که امروزه آن را به عنوان یکی اصلی ترین مراکز اداری تهران قلمداد می کنند دارای 5 طبقه پارکینگ است که 249 خودرو می توانند در آن مستقر شوند.

 

برج نگار

اسکای لایت برج جهان کودک

یکی از بهترین برج های اداری تهران که در نزدیکی میدان ونک و در تقاطع بلوار آفریقا و بزرگراه حقانی تاسیس شده است. این برج که در زمینی به متراژ ۱۵۰۰ متر مربع و در 35 طبقه احداث شده از مهم ترین سازه های ایران به حساب می آید که توانسته نظر بسیاری از افراد را به سمت خود جلب کند. مجری این سازه یکی از شناخته شده ترین شرکت های ایران به اسم شایگان می باشد که با استفاده از امکانات متعددی که داشته توانسته در کوتاه ترین زمان این پروژه رو راه اندازی نماید. از آنجایی که این سازه از سیستم مرکب و ستون های فلزی مستحکم ساخته شده بنا به بررسی های صورت گرفته در مقابل زلزله بسیار مقاوم می باشد.

معرفی و اسکای لایت برج جهان کودک

برج تجاری – اداری زرافشان

یکی از بلند ترین سازه های تهران که در محله شهرک غرب قرار گرفته و به ساختمان بانک پارسیان نیز مشهور می باشد. این سازه که در ابتدا قرار بود تنها 28 طبقه باشد در نهایت در زمینی به اندازه ۴۲۷۷۹ مترمربع و در 30 طبقه ساخته شد. این سازه که به صورت 360 درجه می باشد این امکان را فراهم آورده که بتوانید فضای کلی شهر را مشاهده کنید.

 

برج سپهر

شاید بسیاری از افراد برج سپهر که ساختمان مرکزی بانک صادرات می باشد را در خیابان سمیه دیده باشند. این مرکز که برای اولین بار در سال 1370 مورد استفاده قرار گرفت. این برج که در 32 طبقه و در زمینی به مساحت 55000 متر ساخته شده یکی از سمبل های برج های بلند در تهران به حساب می آید که تواسته در طی سالیان متمادی به عنوان یکی از اصلی ترین ساختمان های تهران شناخته شود.
برج سپهر

 

بیشتر بخوانید:

معرفی ساختمان های اسکان تهران، آدرس و امکانات

معرفی بزرگ ترین مرکز خریدهای تهران

معرفی برج های مسکونی هرمزان شهرک غرب

Loading

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن