مجتمع های مسکونی

معرفی شهرک های مسکونی معروف تهران

شاید برای بسیاری از افراد جالب باشد که بدانند قدمت راه اندازی شهرک های مسکونی در تهران به پیش از انقلاب می رسد. تهران اولین پایتخت مدرن خاورمیانه بود که با راه اندازی شهرک مسکونی اکباتان برای شاغلین هما توانست تمامی شاغلین این صنف را در کنار هم ساکن کند. شهرک‌ها و مجتمع‌هایی که با معماری خاص و متفاوت و امکانات عالی، نظر بسیاری از سرمایه‌گذران را به خود جلب کردند. حال با گذشت زمان بعضی از این شهرک‌ها، همچنان مانند قبل مشهور هستند و با ارتقا امکانات مدرن جایگاه خود را مانند سابق حفظ کرده‌اند. در این مطلب قصد داریم به معرفی شهرک های مسکونی معروف تهران بپردازیم، پس تا انتهای مطلب همراه هومتیک باشید.

 

مجتمع های مسکونی معروف تهران

قبل از پرداختن به معرفی شهرک‌های مسکونی معروف پایتخت، ابتدا اجازه دهید به شما بگوییم این شهرک‌های معروف بیشتر در کدام مناطق تهران قرار گرفته‌اند. لوکس‌ترین مجتمع‌های مسکونی معروف تهران را می‌توانید در بخش‌های شمالی یعنی منطقه یک، دو و سه پیدا کنید، مناطقی که به نام‌های فرشته، ازگل، سعادت‌آباد، فرمانیه و جردن معروف هستند. این شهرک‌ها و مجتمع‌ها به‌دلیل امکانات خاص و منحصربه‌فرد بر سر زبان‌ها افتاده‌اند، در بعضی از این مجتمع‌ها، افراد مشهوری زندگی می‌کنند که احتمالا آن‌ها را می‌شناسید.

 

شهرک آتی ساز

شهرک آتی ساز

این شهرک در سه فاز ساخته شده است. فاز یک این شهرک در سال 1367 با زیر بنا 123335 مترمربع در 9 برج 12 تا 22 طبقه که شامل 690 واحد مسکونی است، احداث شد. فاز دوم آن با زیربنا 134396 مترمربع در 9 برج 12 تا 26 طبقه در قالب 832 واحد مسکونی و فاز سوم آن با متراژ 117104 مترمربع در 5 برج 28 طبقه در قالب 768 واحد مسکونی به بهره‌برداری رسید. در شهرک آتی ساز، 18 فروشگاه بزرگ قرار دارد، بنابراین دیگر لازم نیست ساکنان واحدهای این شهرک برای خرید به بیرون از شهرک بروند. در این شهرک خیاطی، فروشگاه موبایل، کتاب فروشی و حتی دفتر مشاور املاک قرار دارد. مشاوران املاک به معامله واحدهای موجود در شهرک می‌پردازند. حتی یکی از شعبه‌های بانک پاسارگارد نیز در این شهرک قرار دارد. برای اطلاعات بیشتر به صفحه معرفی شهرک مسکونی آتی ساز تهران مراجعه کنید.

 

شهرک اکباتان

شهرک اکتابان

اکباتان یکی از شهرک‌های مسکونی واقع در غرب تهران است که از جمله قدیمی‌ترین شهرک‌های مسکونی در تهران به‌شمار می‌رود. مساحت این شهرک تقریبا 6 کیلومتر مربع است که حدودا 45 هزار نفر در آن جا زندگی می‌کنند. این شهرک در سه فاز راه‌اندازی شده است که با وجود 33 بلوک، 15675 واحد مسکونی دارد. ساخت این پروژه تقریبا 10 سال زمان برده و طراح این بنا، یکی از معماران آمریکایی از شرکت استارت است. واحدهای موجود در این شهرک تا زلزله 9 ریشتری مقاوم هستند. از امکانات این شهرک می‌توان به فضای سبز وسیع، نورگیری عالی، سیستم شوتینگ کامل، رایزرهای شخصی، درب‌های اضطراری و وجود مراکز رفاهی متفاوت مانند مگامال، هایپرمارکت و پردیس سینمایی ایران اشاره کرد. برای اطلاعات بیشتر به صفحه معرفی کامل شهرک اکباتان مراجعه کنید.

 

شهرک امید تهران

شهرک امید تهران

شهرک امید تهران به شهرک فرحناز نیز معروف است، قدمت بنای این شهرک به اواخر حکومت پهلوی برمی‌گردد و طراحی و ساخت این بنا توسط یک پیمانکار فرانسوی انجام گرفته است. تعداد واحدهای مسکونی این شهر تقریبا 1946 واحد است و در کل چیزی حدود 8000 نفر در این شهرک زندکی می‌کنند. هر بلوک در شهرک امید تهران، دارای 36 واحد است که زیربنا واحدها بین متراژ 75 تا 130 متر متغیر هستند. این شهرک برای رفاه حال مالکان مجهز به امکانات زیادی است. از جمله سیستم فاضلاب داخلی که به صورت منظم برای آبیاری فضای سبز شهرک مورد استفاده قرار می‌گیرد. کارواش و تعمیرگاه ماشین، فرهنگ‌سرا با برگزاری کلاس‌های فرهنگی و آموزشی، زمین‌های ورزشی برای آقایان و بانوان، استخر، سونا و مجمتع‌های خرید تنها بخشی کوچکی از امکانات شهرک امید به‌شمار می‌رود. برای اطلاعات بیشتر به صفحه معرفی شهرک امید تهران مراجعه کنید.

 

مجتمع مسکونی نیاوران

مجتمع مسکونی نیاوران

یکی از مجتمع‌های مجلل تهران است که در شمال شهر قرار دارد. طراحی این مجتمع توسط فرزاد دلیری انجام گرفته و با نام‌های نیاوران یک، دو و سه در تهران شناخته شده هستند. این سه ساختمان با طراحی یک پارچه در مجموع 54 واحد مسکونی دارند. به‌طور کلی مجتمع نیاوران یک ساختمان 9 طبقه است، اما فقط پنج طبقه آن مسکونی و چهار طبقه دیگه به پارکینگ، استخر، لابی و دیگر موارد اختصاص پیدا کرده است. این مجتمع در بهترین منطقه از شهر تهران قرار گرفته است و به‌دلیل موقعیت مکانی عالی دسترسی به دیگر نقاط شهر راحت خواهد بود. از جمله امکانات موجود در این مجموعه می‌توان به استخر، سونا، جکوزی، سالن ورزشی، عایق‌های صوتی و حرارتی، آنتن اصلی ماهواره و تلویزیون و سیستم خانه هوشمند BMS اشاره کرد.

 

مجتمع چناران پارک رزیدنس

مجتمع مسکونی چناران رزیدنس

این برج در منطقه الهیه شمال شرق تهران در خیابان فرشته قرار دارد. معماری این بنا توسط فرزاد دلیری و امید غلامپور انجام گرفته است. مجتمع چناران گران‌ترین برج تهران است، از این رو متریال به‌کار رفته در ساخت این بنا کیفیت بسیار بالایی دارند و تجهیزات و امکانات هر واحد پاسخگوی نیاز یک زندگی مرفه و مجلل خواهد بود. زیربنا واحدها در این مجتمع بین 260 تا 550 متر مربع متغیر است. از امکانات موجود در هر واحد می‌توان به تجهیزات آشپزخانه از بهترین برندها اشاره کرد. از طرفی درب‌های ورودی این مجتمع به سیستم خاصی مجهز هستند که شماره پلاک مالکان را شناسایی می‌کند، از این رو امنیت بسیار بالایی برای ساکنان فراهم است.

 

برج بین‌المللی تهران

برج بین المللی تهران

این برج، بلندترین برج مسکونی پایتخت است که در بخش شمالی بزرگراه حکیم قرار دارد. برج بین‌الملل در 56 طبقه ساخته شده است که شامل 555 واحد مسکونی در قالب سوئیت آپارتمان، آپارتمان دو خوابه، آپارتمان سه خوابه، آپارتمان چهار خوابه و پنت هاوس تریپلکس و 17 واحد تجاری است. ارتفاع این برج به 162 متر می‌رسد و در برابر زلزله 10 ریشتری مقاوم است، در نتیجه در کنار بلندترین برج می‌توان لقب مقاوم‌ترین را نیز به آن داد. تمام امکانات مورد نیاز برای یک زندگی ایده‌آل در این برج قرار دارد. وجود 15 آسانسور مسافری به همراه سه آسانسور باربری، 1000 واحد پارکینیگ، سیستم شستشو نمای ساختمان و پنجره‌ها، سالن اجتماعات، زمین تنیس، استخرهای سرپوشیده، سالن بدنسازی مجزا برای خانم‌ها و آقایان و چشم‌انداز عالی تنها گوشه‌ای از امکانات این برج لوکس به‌شمار می‌رود.

 

معرفی برج بین المللی تهران ،واحدها و امکانات

 

مجتمع آلتون کورت

التون کورت تهران

آلتون کورت یکی دیگر از برج‌های لوکس و معروف تهران است. این برج در شمال تهران در منطقه پارک مهر نیاوران قرار دارد. طراحی این برج 18 طبقه توسط مهندس منصور وکیلی انجام گرفته که دارای 60 واحد مسکونی است. پنت‌هاوس این مجتمع در طبقه‌های بالایی برج قرار دارد که به صورت دوبلکس و تریبلکس است و امکانات آلتون کورت برای زندگی در سطح بسیار ایده‌آلی قرار دارد. از جمله امکاناتی که در این برج قرار دارد می‌توان به مجموعه‌های ورزشی مانند استخر، سونا، جکوزی، زمین تنیس، سالن بیلیارد و باشگاه ورزشی اشاره کرد. همچنین بخشی از فضا این برج برای پیاده‌روی طراحی شده است. مجتمع آلتون کورت در برابر زلزله 8.5 ریشتری مقاوم است. از دیگر امکانات لوکس این بنا می‌توان به سالن اجتماعات، سالن ماساژ، سیستم خنک‌کننده بدون صدا، آسانسور با ظرفیت 13 نفر، لاندری روم، کلوزت روم، لوازم آشپزخانه با بهترین برند و پارکینگ در پنج طبقه دارای 150 قسمت مجزا اشاره کرد.

 

شهرک شهید باقری

یکی از مشهورترین شهرک های غرب تهران که بیشتر به دلیل وسعت آن شناخته می شود ، شهرک شهید باقری می باشد که ساخت آن از سال 1382 در منطقه 22 تهران و انتهای اتوبان خرازی آغاز شد. این پروژه که یکی از اصلی ترین پروژه های ساخته شده توسط بنیاد تعاون نیروی انتظامی می باشد ابتدا به عنوان اسکان کارمندان این سازمان طراحی شد ولی با گذشت زمان رویکرد لوکس سازی نیز وارد این منطقه شد و ساختمان سفید غرب تهران نیز فعالیت تجاری و مسکونی خود را آغاز کرد. این پروژه فوق العاده لوکس که دارای 524 واحد مسکونی راه اندازی شده است به عنوان الماس شهید باقری نیز از آن یاد می شود.

شهرک شهید باقری

 

شهرک چیتگر ( امام رضا )

یکی دیگر از بزرگترین شهرک های ساخته شده در تهران که این بار بنیان آن توسط بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی ایران نهاده شده است. این شهرک مسکونی که در مجاورت پارک چیتگر ، مرکز خرید ایرانمال ، باغ گیاه شناسی و دریاچه چیتگر قرار دارد در میان ساکنین به اسم شهرک امام رضا یا ساختمان های ارکیده نیز شناخته می شود. این شهرک که نسبت نوپا می باشد در زمینی به مساحت 144000 متر مربع ساخته شده است و فاصله آن تا دریاچه چیگر نزدیک به 1 کیلومتر می باشد.

شهرک امام رضا

شهرک آزادی

یکی از قدیمی ترین محله های تهران که قدمت آن به اواخر دوره پهلوی می رسد. این منطقه که پیش از این بخشی از منطقه 5 به حساب می آمد هم اکنون مرز بین منطقه 22 و 21 می باشد و جزء اراضی منطقه 21 محسوب می شود. این منطقه از سمت شمال به بزرگراه شیخ فضل الله نوری و محله زیبای خرگوش دره ختم می شود و از سمت جنوب نیز به بزرگراه شهید لشکری می رسد. در سمت شرق ساکنین کارخانه شیشه مینا را مشاهده می کنند. از مهم ترین بخش های این محله حضور کارخانه ارج در این شهرک می باشد.

 

سخن نهایی

در این مطلب به معرفی شهرک‌ها و مجتمع‌های مسکونی معروف تهران پرداختیم، همان‌طور که دیدید این ساختمان‌ها به‌دلیل وجود موقعیت مکانی عالی و امکانات فوق‌العاده تا این اندازه مشهور هستند. از طرفی روزبه‌روز تعداد این برج‌های لوکس و مجلل افزایش پیدا می‎کند و به مراتب تجهیزات مدرن‌تری نیز در آن‌ها قرار می‌گیرد. نکته ای که شما عزیزان ساکن در این شهرک ها باید به آن توجه کنید مدیریت این ساختمان ها می باشد ، به عنوان مثال تنها در یک برج شهرک چیتگر بیش از 500 نفر ساکن هستند اگر قصد دارید به راحتی مدیریت ساختمان و واحدها را انجام دهید پیشنهاد می شود نیم نگاهی به نرم افزار هومتیک بیاندازید و سپس با نصب آن بر روی تلفن همراه تجربه ای نوین از مدیریت و خدمات رسانی داشته باشید. در این نرم افزار شما می توانید با معرفی تمامی ساکنین خدمات مالی ، تابلو اعلانات و حتی جلسات اعضا را تنظیم کنید

 

مطالب بیشتر

ساختمان های مدرن و بررسی مزایا و معایب آن ها در مقایسه با ساختمان های قدیمی

هزینه های جاری ساختمان و بررسی کامل آن ها

لیست کامل شهرک های تهران

Loading

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن