معرفی محله شهرک آزمایش تهران

معرفی محله شهرک آزمایش تهران، آدرس و تلفن و عکس

معرفی محله شهرک آزمایش تهران، آدرس و تلفن و عکس

محله شهرک آزمایش که سال ها از آن به عنوان مرکز اصلی آزمون راهنمایی و رانندگی یاد می شده ، در حال حاضر به عنوان یکی از محله های مهم سیاسی- اداری تهران می توان آن را معرفی کرد که در طی چندین سال اخیر بناهای مهمی در آن راه اندازی شده است و امید است روند پیشرفت این محله در طی سالهای اخیر افزایش یافته و به عنوان یکی از اصلی ترین محله های تهران تبدیل شود. شهرک آزمایش در اصل بخشی از محله مرزداران می باشد ولی به دلیل اهمیت حضور راهنمایی و رانندگی مرکزی بسیار با همین اسم این محله را یاد می کنند.

معرفی محله شهرک آزمایش تهران

تاریخچه شهرک آزمایش تهران

اولین باری که اسم شهرک آزمایش به گوش تهرانی ها رسید در سال 1347 بود که تعاونی مسکن ژاندارمری (پلیس سابق) تصمیم گرفت زمین های این محله را برای ساخت و ساز و سکونت کارمندان خود انتخاب کند. تا پیش از آن ، این محله بیشتر به عنوان بخشی از دره فرحزاد شناخته می شد که به دلیل شرایط آب و هوایی و وجود رودخانه پر آب به یکی از بهترین زمین ها برای زراعت تبدیل شده بود. تحت تاثیر همین شرایط بود که کشاورزان در این محله غلات کشت کرده و برای آسیاب کردن آن ها از آسیاب کهک استفاده می کردند. بعد از دستور محمدرضا پهلوی برای استفاده از این عراضی که برای سکونت کارمندان ژاندارمری بود ،  بسیاری از تهرانی ها نیز تصمیم گرفتن در این زمین ها سرمایه گذاری کنند. روند ساخت در این محله بعد از اتمام جنگ تحمیلی سرعت بسیاری به خود گرفت و حتی بخش های ادارات دولتی نیز تصمیم گرفتن به این محله روی بیاورند.

معرفی محله شهرک آزمایش تهران

 شهرک آزمایش تهران کجاست؟

شهرک آزمایش را می توانیم به عنوان یکی از بهترین و منظم ترین محله های تهران معرفی کنیم که از سمت شمال به بزرگراه حکیم منتهی شده و جنوب آن را نیز بلوار جلال آل احمد محدود می کند. در سمت غرب این محله به مرزداران/یادگار امام منتهی می شود و شرق آن را نیز شیخ فضل الله قطع می کند.

 

شهرک آزمایش تهران منطقه چند است؟

شهرک آزمایش را می توانیم به عنوان یکی از جنوبی ترین بخش های منطقه دو تهران که دارای امکانت بسیاری می باشد ، دانست. این محله که نزدیک به پارک پردسیان است به شما این امکان را می دهد تا بتوانید از امکانات محله های دیگری مانند گیشا ، مرزداران و سعادت آباد نیز بهره مند شوید.

معرفی محله شهرک آزمایش تهران

بافت محله شهرک آزمایش تهران

بدون شک اگر قصد دارید در تهران زندگی کنید و هدف شما آرامش و راحتی می باشد شهرک آزمایش یکی از بهترین گزینه ها به حساب می آید. شما می توانید از آنجایی که این محله پس از تغییرات شهرسازی مختلف راه اندازی شده است دارای کوچه ها و خیابان های بسیار طویلی می باشد که بسیار شبیه به خانه های غرب تهران است. در اصل بسیاری از تهرانی ها شهرک آزمایش را به عنوان نقطه آغاز غرب تهران می شناسند. در طی چندین سال اخیر این محله بافت خانه های آپارتمانی را حفظ کرده و کمتر برج بلند مرتبه ای در این محله ساخته شده است.

 

بنیاد تعاون ناجا در شهرک آزمایش

یکی از اصلی ترین بخش های اداری ای که در شهرک آزمایش تهران راه اندازی شده است بنیاد تعاون ناجا است که فرایند ساخت آن از سال 1386 آغاز شد و نزدیک به 8 سال نیز به طول انجامید. این ساختمان که حکمت نامیده می شود دارای 17 طبقه بوده و یکی از اصلی ترین بخش های اداری فراجا به حساب می آید. در این ساختمان سه طبقه فوقانی مربوط به مدیریت ارشد بنیاد تعاون سالن اجتماعات آن بوده و طبقات پایین نیز به دفاتر اداری دیگر اختصاص داده شده است. این مرکز همجوار با شهرک آزمایش تهران می باشد.

معرفی محله شهرک آزمایش تهران

شهرک آزمایش گواهینامه موتور

امروزه به لطف ترافیک سنگین شهر تهران بسیاری از افراد تلاش می کنند به منظور تردد از موتور بهره بگیرند. اولین قدم برای خرید موتور داشتن گواهینامه می باشد و شما می توانید از طریق شهرک آزمایش تهران تنها در یک روز گواهینامه موتور خود را دریافت کنید. این مرکز دقیقا در کنار ساختمان حکمت قرار گرفته و شما می توانید از طریق بزرگراه شیخ فضل الله به این مرکز دسترسی داشته باشید.

معرفی محله شهرک آزمایش تهران

متروی شهرک آزمایش تهران

به منظور اینکه ساکنین این محله بتوانند به این محله تردد کنند ، نیاز به مترو دارند. نزدیک ترین متروی این محله نیز در بلوار مرزداران و نزدیگ خیابان سرسبز قرار دارد و بخشی از خط 6 مترو می باشد. شما می توانید با استفاده از این خط مترو و خطوط تاکسی و اتوبوس به راحتی در این محله تردد کنند.

 

مراکز تفریحی در شهرک آزمایش تهران

در محله شهرک آزمایش سه پارک وجود دارد که افراد می توانند برای سپری کردن اوقات فراغت از آنجا استفاده کنند. این سه پارک شامل پارک فرهنگیان ، پارک سرسبز و پارک مهدیه می باشد ، که در سه ضلع اصلی این شهرک قرار گرفته اند. علاوه بر این شما می توانید از مجموعه ورزشی آمنه نیز برای فعالیت های ورزشی خود استفاده کنید. در این مرکز بانوان می توانند در تمامی کلاس های ورزشی شرکت کرده و از بهترین مربیان بهره مند شوند.

 

سرای محله شهرک آزمایش تهران

در بسیاری از محله های تهران سرای محله تلاش می کند بخش آموزشی را بر عهده بگیرد و شهرک آزمایش نیز از این امر استثناء نبوده و در نزدیکی بلوار جانبازان قرار گرفته است. به منظور اینکه بتوانید از خدمات این مجموعه بهره مند شوید می توانید از طریق آدرس پیش رو به این سرای محله دسترسی داشته باشید

آدرس : تهران، منطقه 2، محله شهرک آزمایش، بزرگراه جلال آل احمد، تقاطع خیابان اطاعتی جنوبی و بلوار جانبازان

 

 

بیشتر بخوانید:

معرفی محله یوسف آباد تهران

معرفی محله فرمانیه تهران

معرفی محله نیاوران تهران

معرفی محله پاسداران تهران

Loading

4.2/5 - (5 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن