معرفی محله قیطریه تهران

معرفی محله قیطریه تهران، تاریخچه و امکانات رفاهی و نقشه

معرفی محله قیطریه تهران، تاریخچه و امکانات رفاهی و نقشه

قیطریه (Qeytarieh) یکی از سمبل های شهر تهران می باشد که در طی چنین سال گذشته توانسته است به عنوان یکی از لوکس ترین مناطق تهران تبدیل شود. این محله که بیشتر به دلیل رستوران ها و مغازه های لوکس خود شناخته می شود از جمله بهترین مناطق برای زندگی در ایران می باشد. امروز ما در وب سایت هومتیک قصد داریم همراه با شما نگاهی به مزیت های زندگی در محله قیطریه انداخته و شرایط آن را از نقطه نظرات مختلف مورد ارزیابی قرار دهیم.

معرفی محله قیطریه تهران

تاریخچه محله قیطریه

بسیاری از مورخین بر این باور هستند پیش از اینکه شهر نشینی در ری تشکیل شود اولین نقطه ای که در تهران آریایی ها سکونت گزیدند مربوط به محله قیطریه کنونی می باشد. بر اساس کشفیاتی که امروز به دست آمده است گورستان آریایی هایی که در این منطقه دیده شده قدمت این منطقه را به بیش از 3 هزار سال کشانده و بیانگر قدت دیرینه آن می باشد. پیش از این کشفیات بسیاری بر این باور بودند قدمت این منطقه به دوران پیش از قاجاری باز می گردد که از آن به عنوان محلی برای شکار یاد می کردند. بعد از دوران قاجاریه و مهم شدن کاخ صاحبقرانیه این منطقه نیز رونق گرفت ولی اوج شکوفایی آن با روی کار آمدن پهلوی اول و دوم بود که در راستای گسترش شهرسازی منطقه قیطریه نیز به عنوان یکی از نقطه های اصلی تهران به حساب آمد.

معرفی محله قیطریه تهران

موقعیت جغرافیایی قیطریه

شرایط قیطریه نسبت به تمامی نقاط منطقه 1 تهران متفاوت می باشد و تحت تاثیر همین شرایط منحصر به فرد محله است که بسیاری از افراد آن را به عنوان محلی برای سکونت انتخاب می کنند. محله قیطریه از سمت شمال به بلوار صبا و شمال پارک قیطریه محدود شده و از سمت جنوب نیز خیابان جهانتاب این محله را قطع می کند. بلوار قیطریه که در سمت شرق این محله قرار دارد و غرب آن را نیز خیابان شریعتی تشکیل می دهد.

معرفی محله قیطریه تهران

بافت محله قیطریه

محله قیطریه تحت تاثیر قیمت بالای زمین و آپارتمان دارای بافت خاصی نیز می باشد. اغلب افرادی که در این محله زندگی می کنند افراد ثروتمندی هستند. با وجود اینکه در قیطریه شما می توانید خانه های بسیار لوکس و مدرنی را پیدا کنید ولی تحت تاثیر اینکه بسیاری از افراد از دیربازی در این مجله ساکن بوده اند افراد قدیمی نسبت به ساخت و ساز خانه های خود دیدگه منفی دارند و ترجیح می دهند در خانه های قدیمی خود ساکن باشند. این قشر از ساکنین که به عنوان قدیمی ها و بومی های قیطریه نیز شناخته می شوند دیدگاه تقریبا مذهبی دارند ولی ساکنین جدید این مجله بر خلاف این قشر کاملا دیدگاه های متفاوتی را در پیش می گیرند. از این رو می توان استدلال کرد قیطریه دارای دو بافت سنتی و مدرن بوده و نسبت به محله های دیگر بسیاری متفاوت می باشد.

معرفی محله قیطریه تهران

بهترین خیابان های قیطریه

بدون شک قیطریه را می توانیم به عنوان یکی از اصلی ترین مراکز تجاری – مسکونی نه تنها تهران بلکه تمامی ایران معرفی کنیم که توانسته تاثیر بسزایی را بر روی فرهنگ ایرانی داشته باشد. امروزه در صورتی که فردی بخواهد خریدهای حساسی انجام دهد و یا برای سپری کردن اوقات خوش به مکانی مراجعه کند بدون شک قیطریه یکی از اولین انتخاب ها به حساب می آید. در این محله خیابان های بسیار مهمی وجود دارد که از اصلی ترین آن ها می توان به بلوار اندرزگو، خیابان شریعتی، خیابان قیطریه، بلوار صبا، بلوار کاوه، بزرگراه صدر، خیابان چیذر، خیابان قلندری شمالی، خیابان سلیمانی غربی، خیابان خراسانی، خیابان موسیوند، خیابان خلیلی، خیابان فاطمیه، خیابان کریمی و خیابان سهیلی اشاره کرد.

معرفی محله قیطریه تهران

دسترسی به محله قیطریه

با وجود اینکه قیطریه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار ولی دسترسی به این محله برای بسیاری از افراد دشوار می باشد. در این محله شما می توانید ایستگاه متروی قیطریه را مشاهده کنید که برای تردد بسیار کارآمد می باشد ولی در صورتی که تمایل ندارید حمل و نقل عمومی برای تردد استفاده کنید پیشنهاد می کنیم حتما از اتوبان صدر استفاده کنید.

 

قیطریه تهران روی نقشه

در صورتی که شما یک ایده کلی از نحوه قرارگیری قیطریه بر روی نقشه داشته باشید می تواند خیلی راحت تر به این محله تردد کرده و از امکانات آن نیز بهره مند شوید. همانطور که از نقشه مشخص است شما می توانید از طریق میدان تجریش نیز به سمت این محله حرکت کنید ولی معمولا خیابان شریعتی ترافیک سنگینی را دارا می باشد.

جاهای دیدنی قیطریه تهران

علاوه بر رستوران ها و فست فودهای بسیار متنوعی که شما در قیطریه می توانید پیدا کنید وجود پارک قیطریه و موسیقی نیز از اهمیت بسیار بالایی در این محله برخوردار می باشد. امروزه بسیاری از بانوان و آقایان به منظور پیاده روی از نقاط مختلف تهران به سمت پارک قیطریه روی می آوردن و آن را به عنوان اولین انتخاب خود در نظر می گیرند. در نظر داشته باشید خیابان اندرزگوی مشهور که در آن بهترین رستوران ها نیز قرار دارد و زمانی محل دور دور بسیاری نیز بود در همین محله قرار گرفته و شما می توانید از امکانات آن برای خود بهره مند شوید.

معرفی محله قیطریه تهران

پارک قیطریه

شاید برای بسیاری از تهرانی ها هنگامی که از قیطریه صحبت می کنیم اولین نقطه ای که به ذهن آن ها برسد پارک قیطریه باشد. این پارک که یکی از اصلی ترین مراکز تفریحی برای تهرانی ها است و آن ها می توانند از تمامی امکانات این پارک برای خود بهره بگیرند. البته وسعت این پارک نسبت به دیگر بوستان های تهران بزرگ تر می باشد و شما باید برای خود یک فضای دنج را انتخاب کنید.

معرفی محله قیطریه تهران

زندگی در قیطریه

همانطور که تا بدینجا متوجه شده اید قیطریه یکی از مناطق لوکس نشین تهران به حساب می آید و هزینه زندگی در آن نسبت به دیگر بخش ها گرانتر می باشد. بسیاری از افرادی که در این محله زندگی می کنند از نظر تمکن مالی در شرایط بسیار خوبی قرار دارند و می توانند یک زندگی بسیار لوکش و خوب را فراهم کنند. از این رو اگر قصد دارید در این محله سکونت داشته باشید بهتر است به این نکته دقت کنید. در صورتی که این شرط را می توانید رعایت کنید باید به شما بگوییم قیطریه یکی از بهترین محله برای زندگی بوده و شما می توانید از امکانات فوق العاده در این محله برخوردار باشید.

 

عکس قیطریه تهران

به منظور اینکه شما دید بهترین از این محله داشته باشید ما قصد داریم برای شما مجموعه عکس هایی از این محله را در اختیار شما بگذاریم و نشان دهیم داخل این محله به چه شکلی می باشد.

معرفی محله قیطریه تهران

معرفی محله قیطریه تهران

معرفی محله قیطریه تهران

معرفی محله قیطریه تهران

 

 

 

مطالب مرتبط پیشنهادی:

معرفی شهرک شهید محلاتی تهران، امکانات رفاهی و نقشه

لیست محله های شمال تهران ،معرفی کامل با عکس

معرفی محله الهیه تهران، امکانات رفاهی و بهترین خیابان

معرفی محله تجریش تهران

معرفی محله قلهک تهران، مراکز خرید و درمانی

Loading

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن