هزینه پسماند شهرداری در ساختمان بر عهده کیست؟

مسئله مربوط به پسماند شهرداری و پسماندهای خانگی همیشه موضوع ﭘﯿﭽﯿﺪه ای در ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺷﻬرﻫﺎ ﺑﻮده‌ اﺳﺖ.ﺑﻪ ﻋﻠﺖ وجود مواد متفاوت از جمله (ﺷﯿﺸﻪ، ﻓﻠﺰ، ﮐﺎﻏﺬ، ﭘﻼﺳﺘﯿﮏ، ﻣﻮاد آﻟﯽ و …) در این پسماندها و اﺧﺘﻼط ﮐﺎﻣﻞ اﯾﻦ ﻣﻮاد با یکدیگر همواره ﻣﺸﮑﻼت ﻣﺘﻌﺪدی به وجود می آید. آنچه که امروز قرار است ما در این مقاله و در مورد آن صحبت کنیم مربوط به هزینه های پسماند و عوارض شهرداری در ساختمان است و این که این هزینه ها بر عهده چه کسی است؟پس برای به دست آوردن اطلاعات لازم در این زمینه تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

عوارض پسماند به چه معناست و به چه نهادی تعلق می گیرد؟

کلمه ی عوارض که در لغت به معنای حادثه و پیشامد است، معنای دیگری دارد که مالیات نام دارد.اما در واقعیت، معنای حقوقی آن کاملا با مالیات متفاوت است .فرق عمده عوارض با مالیات در این است که به عنوان جبران هزینه هایی که یک موسسه عمومی مثل شهرداری در مقابل کار یا خدمتی که برای ما انجام می دهد باید پرداخت شود. در حقوق ایران عوارض مختص شهرداری است و شهرداری در قبال انجام خدمات از شهروندان دریافت می دارد و مهمترین منبع درآمد شهرداری محسوب می شود.

 

عوارض پسماند شامل رفت و روب و جاروکردن و همچنین جمع آوری و حمل و دفع پسماندهای شهری اعم از پسماندهای مسکونی تجاری و اداری می باشد که این کار توسط شهرداری انجام می شود.شهرداری در قبال انجام این کار هزینه ای دریافت می کند که همان عوارض پسماند نام دارد. عوارض پسماند را چه واحد تجاری باشد و چه مسکونی و غیره برعهده کسی است که از ملک استفاده می کند.

 

 هزینه عوارض پسماند و عوارض شهرداری بر عهده موجر است یا مستاجر؟

همانطور که اطلاع دارید هر خانه ای در طول زمان ممکن است به دلایل متفاوتی نیاز به تعمیر پیدا کند و یا هزینه هایی جانبی ای دارد که باید پرداخت شود. گاهی اوقات ممکن است این سوال پیش بیاید که پرداخت این هزینه ها بر عهده موجر است یا مستاجر!البته ممکن است بر سر همین موضوع مشکلاتی بین صاحب خانه و مستاجر نیز پیش بیاید به همین دلیل سعی کردیم در این مقاله مشخص کنیم که پرداخت بخشی از این هزینه ها که شامل هزینه پسماند و عوارض شهرداری می شود بر عهده چه کسی است.

 

مطابق قانون و عرف پرداخت هزینه هایی مانند قبوض آب، برق، گاز و تلفن و فاضلاب مربوط به هر واحد که ساکنان آنجا از آن استفاده کرده اند، بر همان واحد است خواه فرد صاحب ملک باشد و خواه این که مستاجر باشد.پرداخت هزینه هایی مانند تعمیر و سرویس آسانسور و هزینه شارژ ساختمان نیز با مستأجر خواهد بود و در نهایت پرداخت عوارض سالانه پسماند شهرداری نیز بر به‌عهده مستأجر می باشد و در عوض پرداخت هزینه های سالانه عوارش شهرداری بر عهده موجر می باشد.

 

 

نتیجه گیری:

با مطالعه این مقاله متوجه شدیم عوارض پسماند و عوارش شهرداری مبلغی است که ما باید در قبال خدماتی که شهرداری برای ما انجام می دهد پرداخت کنیم.جدا از نقشی که موجر یا مستاجر در ملک دارند، پرداخت هزینه پسماند شهرداری برعهده کسی است که در حال حاضر در ملک ساکن است و از آن جا استفاده می کند.امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

 

بیشتر بخوانید: 

هزینه تعمیر کولر بر عهده مستاجر است یا موجر؟

عوارض کسب و پیشه شهرداری به عهده کیست؟

Loading

3.4/5 - (8 امتیاز)

۲ در مورد “هزینه پسماند شهرداری در ساختمان بر عهده کیست؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن