انواع مدل اپن آشپزخانه

انواع مدل اپن آشپزخانه، معرفی سبک های مختلف با عکس

11 سال پیش وقتی به عنوان یک مترجم با یک تیم هندی همکاری می کردم، به اشتباه به یکی از آن ها اشاره کردم تا میوه را از روی اپن آشپزخانه بردارد. همین ترجمه اشتباه سبب شد اطلاعات دقیقی در مورد سبک های مختلف آشپزخانه به دست آورده و سعی کنم اطلاعاتم را تکمیل کنم. علی رغم اینکه ما در سبک زندگی ایرانی تصور می کنیم آشپزخانه اپن بسیار ساده است، ولی می توانید با انتخاب مواد اولیه مناسب همراه با تغییرات بسیار ساده، مدل فضای آشپزخانه خود را به کلی تغییر داده و فضا را به سبکی که دوست دارید سوق دهید. در این مقاله برای شما بر اساس مدل های روز، برخی از بهترین مدل های آشپزخانه اپن را انتخاب کرده ایم.

 

منظور از طراحی آشپزخانه اپن چیست؟

زمانی که از طراحی آشپزخانه اپن صحبت می کنیم، منظور ما در اصل طرحی است که با استفاده از یک کانتر آشپزخانه از باقی فضای خانه جدا شده و افراد می توانند تمامی فعالیت داخل آشپزخانه را مشاهده کنند. بر اساس این طرح، دیگر آشپزخانه مانند خانه های سنتی یک فضای جدا از خانه نبوده و به عنوان بخش مهمی از خانه در نظر گرفته می شود. از المان های اصلی که برای جداسازی آشپزخانه استفاده می شود، جزیره های چوبی و سنگی در ایران از محبوب ترین انتخاب ها به حساب می آیند، ولی در چند دهه گذشته طرح و سبک های جدیدی نیز معرفی شده است.

 

بهترین سبک های آشپزخانه مدل اپن

در طی چندین دهه که آشپزخانه های اپن، بخشی از زندگی ما شده اند، طرح و سبک های مختلفی توسط معمارین خوش ذوق به اجرا در آمده که هر یک از آن ها بر اساس معیارهای مختلفی اجرا شده اند. یکی از اصلی ترین المان هایی که طراحان از آن استفاده میکنند، تغییر سطح کانتر یا همان اپن است که تا حد زیادی نورپردازی و سبک خانه را مشخص می کند. از این رو در این بخش قصد داریم برخی از طرح های جذاب را که با استفاده از مواد مختلف اجرا شده اند، همراه با عکس برای شما نشان دهیم؛

 

آشپزخانه اپن به سبک پاریسی

یکی از سبک های منحصر به فرد در طراحی اپن آشپزخانه، به فرانسه و شهر پاریس اختصاص دارد که در آن طراحان با استفاده از رنگ سفید و ترکیب آن با رنگ های دیگر جلوه خاصی به خانه و صد البته آشپزخانه می دهند. اگر فیلم هویت بورن قسمت اول را دیده باشید این سبک در شهر پاریس استفاده شده بود که در عکس پیش رو نیز یک نمونه دیگر از آن مشاهده می شود:

آشپزخانه اپن به سبک پاریسی

 

آشپزخانه اپن سبک کلاسیک

طرح های آشپزخانه کلاسیک، علی رغم اینکه بسیار ساده هستند که در کنار همین سادگی، لاکچری بوده و در هر زمان و مکانی جلوه خاصی به خانه می دهند. در این طرح ها معمار معمولا از تک رنگ های خنثی برای طراحی آشپزخانه استفاده می کند و به همین دلیل تاثیر بسیار زیادی بر روی مخاطب می گذارد. اگر مجموعه آشپزی های گوردون رمسی را در یوتیوب دیده باشید، او از طرح آشپزخانه کلاسیک انگلستان استفاده کرده و حس آرامش را به مخاطب القا می کند.

آشپزخانه اپن سبک کلاسیک

 

آشپزخانه اپن سبک روستایی

یکی از طرح های بسیار زیبا در طراحی آشپزخانه است که ریشه در قرن 17 و 18 میلادی دارد. در این سبک از آشپزخانه، طراحان برای تزئین آشپزخانه از چوب و وسایل چوبی استفاده می کنند که فضای محیط را به کلی تغییر می دهد. در این سبک معمولا یک جزیره چوبی به عنوان مرکز در نظر گرفته شده و سپس صندلی های چوبی در کنار آن برای تزئین بهتر استفاده می شوند.

آشپزخانه اپن سبک روستایی

 

آشپزخانه اپن سبک مینیمال

یکی از بخش های اصلی دکوراسیون مدرن، به سبک مینیمال اختصاص دارد که در آن طراح با استفاده از المان های مختلف تلاش می کند، تاثیر زیادی بر روی مخاطب بگذارد. در این سبک به جزئیات توجه ویژه ای می شود و در کانتر از کمترین وسیله استفاده می شود. در این سبک از آشپزخانه از کمترین وسیله اضافه استفاده می شود و نورپردازی مخفی بر روی سقف اعمال می شود.

آشپزخانه اپن سبک مینیمال

 

آشپزخانه اپن سبک ایتالیایی

بسیاری این سبک از آشپزخانه را به دلیل شباهت های زیادی که دارد با سبک مدیترانه ای اشتباه می گیرند، ولی در سبک آشپزخانه های ایتالیا سادگی آخرین المانی هست که به آن توجه می شود. معمولا در این سبک، طراحان از گل ها و وسایل مختلف برای تزئین استفاده می کنند و از ترکیب رنگ ها نیز هیچ ترسی ندارند. به ترکیب رنگ ها در عکس پیش رو دقت کنید ، طراح برای اینکه حس تنوع در آشپزخانه را به مخاطب القاء کند، رنگ طبیعی چوب را با یک رنگ کاملا تند یعنی آبی ترکیب کرده است.

آشپزخانه اپن سبک ایتالیایی

 

آشپزخانه اپن سبک مدرن

یکی از سبک هایی که در طی چند سال اخیر در داخل کشور به شدت محبوب شده و معمولا از رنگ های تیره ترکیب شده با سفید، استفاده می شود. برخی از طراحان، این سبک را نشات گرفته از کشور آلمان می دانند، ولی نمونه های زیادی نیز در ایالات متحده مشاهده شده است. یکی از مزیت های استفاده از این طرح در آشپزخانه، همراهی ست های الکترونیکی با رنگ کابینت ها می باشد.

آشپزخانه اپن سبک مدرن

 

آشپزخانه اپن سبک مدیترانه ای

یکی از محبوب ترین سبک های آشپزخانه است که معمولا برای ویلا و یا خانه های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. در این سبک، طراحان با ترکیب چوب و سنگ تلاش می کنند حس نوستالژیک را در افراد ایجاد کنند. به تصویر پیش رو دقت کنید در این آشپزخانه طراح دیوارهای سنگی را با خلاقیت بسیار مثال زدنی با چوب ترکیب کرده و حس روم باستان را در ما بوجود می آورد.

آشپزخانه اپن سبک مدیترانه ای

 

آشپزخانه اپن گچی

یکی از سبک های سنتی اپن که ریشه در معماری و هنر ایرانی دارد. این سبک از اپن را شاید شما نیز در خانه خهای قدیمی مشاهده کرده باشید که با استفاده از طرح ها و الگوهای سنتی اپن آشپزخانه را طراحی می کنند. این سبک به دلیل آسانی و هزینه بسیار پایین که دارد یکی از بهترین محبوب ترین روش های اجرای اپ به حساب می آید ولی پس از مدتی به دلیل قدیمی بودن و مشکلات ترمیم از میان رفته و جای خود را به سبک های نوینی که پیش از این اشاره شده بود داده است.

آشپزخانه اپن گچی 

کلام آخر

در صورتی که قصد دارید طرح جدیدی را در خانه خود اجرا کرده و هنوز مطمئن نیستید کدامیک برای شما مناسب است، پیشنهاد می کنیم بر اساس متراژی که در اختیار دارید نمونه های مختلف را بررسی کرده و سپس نسبت به انتخاب یکی اقدام کنید. سبک های اپن ساختمان تا حد زیادی به متراژ و نوردهی خانه شما بستگی دارد و به احتمال زیاد طرحی که برای خانه شما مناسب برای دیگر خانه اصلا جذاب نباشد.

 

 

مطلب های دیگر:

نکاتی در مورد دکوراسیون آشپزخانه

جزیره آشپزخانه چیست؟

انواع سبک های دکوراسیون داخلی

کابینت ممبران چیست و چه تفاوتی با ام دی اف دارد؟

Loading

امتیاز شما به این صفحه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن