بوستان نهج البلاغه تهران

بوستان نهج البلاغه تهران، دیدنی ها + امکانات تفریحی و آدرس

یکی از پارک‌های جدیدی که در تهران راه اندازی شده و پایتخت نشینان از آن به شدت استفاده می‌کنند،  پارک نهج البلاغه است که در انتهای دره فرحزاد راه‌اندازی شده است. این بوستان که فضای منحصر به فردی را در اختیار مراجعه کنندگان قرار می‌دهد،  از سال ۱۳۹۲ به عنوان یکی از  بوستان‌هایی شناخته می‌شود که افراد زیادی برای سپری کردن اوقات خوش به آنجا می‌روند. امروز در وب سایت هومتیک قصد داریم این پارک جذاب را به صورت دقیق مورد ارزیابی قرار داده و امکانات آن را  بررسی کنیم.

 

معرفی پارک نهج البلاغه

پارک نهج البلاغه یکی از پروژه‌های جذاب شهرداری تهران بود که در سال ۱۳۸۸ اولین فاز آن به دست شهردار وقت افتتاح گردید. این پارک که در انتهای دره فرحزاد تاسیس شده، شامل دو فاز می‌باشد که به گفته بسیاری از کارشناسان، یکی از بزرگترین بوستان‌های تهران لقب گرفته است. بخش شمالی بوستان نهج البلاغه که از میدان صبح دل، در خیابان چهارباغ شروع شده و تا اتوبان همت ادامه دارد. این فاز در مساحتی به میزان ۳۵ هکتار راه اندازی شده که به عنوان بخش اصلی  این بوستان به حساب می‌آید. سال ۱۳۹۲ شهرداری وقت تصمیم گرفت فاز دوم بوستان نهج البلاغه را در زمینی به مساحت ۶۵ هکتار راه اندازی کرده که همین مسئله نیز با استقبال زیادی روبرو شد. همانند بوستان پردیسان، فاز ۲ حد فاصل بین اتوبان همت و حکیم می‌باشد که از سمت شرق به یادگار امام محدود شده است.

 

پارک نهج البلاغه کجاست؟

پارک نهج البلاغه فاز ۱ و ۲ در اتوبان همت و حد فاصل بین اتوبان یادگار امام و اشرفی اصفهانی قرار دارد که درب ورودی آن از یادگار امام و شهرک هما می باشد. فاز ۲ بوستان نهج البلاغه دقیقاً بین اتوبان همت و حکیم قرار دارد، ولی فاز ۱ آن شمال همت و جنوب اتوبان اشرفی اصفهانی واقع شده است.

پارک نهج البلاغه

 

طراحی پارک نهج البلاغه

تاکنون مشخص نشده است که طراح اصلی پارک نهج البلاغه چه کسی بوده، ولی این پارک در امتداد رودخانه فرحزاد قرار دارد و به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌شود. ما همین سبک را در بوستان جوانمردان منطقه ۲۲ مشاهده می‌کنیم که از نظر ساختاری شباهت زیادی به این پارک دارد. نورکاری بی‌نظیری که در بوستان نهج البلاغه طراحی شده، سبب می‌شود افراد مختلفی شب ها به سمت این پارک روی بیاورند و از آلودگی‌های شهر تهران کمی دور شوند.

 

دیدنی های پارک نهج البلاغه

پارک نهج البلاغه به دلیل موقعیت منحصر به فردی که در اختیار دارد، یکی از دیدنی‌ترین بوستان‌های تهران است که  می‌توانید امکانات متنوعی را در درون این پارک مشاهده کنید. از میان تمامی تفریحاتی که در این راستا می‌توانید مشاهده کنید، پل معلق نهج البلاغه است که محبوب‌ترین مرکز تفریحی توریستی بوستان نهج البلاغه به حساب می‌آید که در فاز دوم قرار گرفته است. علاوه بر پل معلق، شما می‌توانید از مراکز تفریحی دیگری که در دو فاز مختلف در نظر گرفته شده‌اند، استفاده کنید. پیش رو برای شما مهم‌ترین مراکز تفریحی این بوستان را نام برده‌ایم؛

 

  • بانجی جامپینگ
  • پیست پرس
  • لانگچر
  • سینما ۶ بعدی
  • مجموعه بازی کودکان
  • سرزمین شگفت انگیز
  • وسایل ورزشی
  • شهربازی بیلینو
  • زمین اسکیت
  • مسیر دوچرخه سواری

 

امکانات تفریحی پارک نهج البلاغه

علاوه بر تفریحاتی که پیش از این در این مقاله عنوان کردیم ، پارک نهج البلاغه امکانات تفریحی دیگری را نیز برای مراجعه کنندگان در نظر گرفته است. شما می توانید از فضای باز این پارک برای پیک نیک استفاده کرده و اوقات خوشی را تجربه کنید. آلاچیق هایی که در این مجموعه به کار گرفته شده، در آخر هفته بسیار شلوغ می باشند، ولی اگر پیش از تاریک شدن هوای به سمت این پارک حرکت کنید، می توانید در داخل یکی از آنها بنشینید.

بوستان نهج البلاغه

 

بوستان نهج البلاغه پل معلق

بدون شک اصلی‌ترین و مهم‌ترین مرکز تفریحی پارک نهج البلاغه پل معلق آن می‌باشد که در فضایی به طول ۲۸۵ متر و در ارتفاع ۶۵ متری احداث شده است. این پل، پارک نهج البلاغه را به بوستان پردیسان متصل می‌کند و توانایی تحمل ۲۰۰ نفر به صورت همزمان را دارا می‌باشد. بسیاری از افرادی که این مجموعه را برای سپری کردن اوقات خوش انتخاب می کنند، زمانی از این پل برای تولید محتوا و یا عکس های شخصی استفاده می کنند.

پل معلق بوستان نهج البلاغه

 

شهربازی بوستان نهج البلاغه

یکی از بهترین خدماتی که در پارک نهج البلاغه ارائه شده، شهر بازی سر باز این مجموعه هست که امکانات متنوعی را در اختیار تمامی سنین قرار می دهد. به عنوان مثال آبشار و تشک پرشی این مجموعه محبوبیت بسیار زیادی دارد که افراد برای تجربه هیجان از آن استفاده می کنند.

 

پارکینگ پارک نهج البلاغه

یکی از مشکلات اصلی پارک نهج البلاغه که در روزهای تعطیل به یکی از معضلات اصلی مراجعه کنندگان تبدیل می‌شود، عدم وجود محل پارک مناسب است. در کل، ظرفیت پارکینگ این مجموعه ۷۵۰ خودرو است و همین مسئله سبب می‌شود در روزهای تعطیل افراد نتوانند جایب پارک مناسب پیدا کنند. دو پارکینگ این مجموعه در بزرگراه حکیم و اشرفی اصفهانی قرار دارند و در روزهای آخر هفته بهتر است زودتر از دیگران به سمت این پارک حرکت کنید.

 

آدرس پارک نهج البلاغه

از شرق به غرب: بزرگراه یادگار امام جنوب، بلوار ایوانک غربی

از غرب اتوبان همت یا حکیم: بلوار اشرفی اصفهانی شمال، خیابان استاد نظری، بعد از میدان استاد نظری

از درب غربی پارک: بلوار اشرفی اصفهانی، پونک، بلوار همیلا

 

پارک نهج البلاغه با مترو

متاسفانه ایستگاه مترویی که به بوستان نهج البلاغه نزدیک باشد، وجود ندارد و نزدیک‌ترین ایستگاه در میدان صنعت و میدان صادقیه قرار گرفته است. اگر در میدان صادقیه پیاده می‌شوید، می‌توانید سوار بی‌آرتی‌های اشرفی اصفهانی شده و در ایستگاه بوستان نهج البلاغه پیاده شوید. زمانیکه در ایستگاه میدان صنعت پیاده می‌شوید، برای رفتن به سمت بلوار نهج البلاغه باید از تاکسی‌های مختلف استفاده کنید.

 

لوکیشن پارک نهج البلاغه

پیش از این برای شما آدرس دقیق بوستان نهج البلاغه را اعلام کردیم. در این بخش قصد داریم لوکیشن این مجموعه را در اختیار شما قرار دهیم.

لوکیشن پارک نهج البلاغه

 

مقاله های پیشنهادی:

معرفی بوستان گفتگو تهران، امکانات و آدرس و راه های دسترسی

محله های غرب تهران

Loading

امتیاز شما به این صفحه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن