انواع دیوار پوش ضد آب حمام و دسشویی با عکس

نزدیک به 5 سال پیش مدیر بازرگانی یک شرکت دانش بنیان در تهران بودم که محصول بسیار خاصی را تولید می کردند. این محصول که مایع بی رنگی بود، بر روی هر سطحی که ریخته می شد، مانع عبور آب و هر ماده دیگری می شد. دیوار پوش های حمام و دسشویی دقیقا همین کار را انجام می دهند و اجازه نمی دهند آب از کف و دیوار عبور کند. ولی زیبایی و جلوه ای که این محصولات به حمام می دهد، تا حد زیادی غیر قابل تصور بوده که شما را مجاب می کند از آن ها در خانه خود استفاده کنید. امروز همراه با شما قصد داریم این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

 

دیوار پوش چیست؟

دیکشنری آکسفورد دیوار پوش را به عنوان قطعات از پیش ساخته پوششی که به خانه شما زیبایی ارائه داده و در برابر برخی از خطرات محافظت می کند، معنی می کند. در اصل بر اساس این تعریف، هر ماده ای که استفاده کنیم، اگر دو معیار زیبایی شناختی و محافظتی را به کاربر ارائه دهد، به عنوان دیوار پوش معنی می شود. در بحث محافظتی، درپوش ها معمولا از دیوار در برابر آب ، ضربه و خط و خش محافظت کرده و اجازه نمی دهند رطوبت به دیوار صدمه وارد کند.

 

چرا از دیوارپوش ضدآب در حمام و دستشویی استفاده کنیم؟

همین حالا به حمام و یا دسشویی خود بروید و به دیوارهای آن نگاه کنید. به احتمال زیاد کاشی های رنگارنگی بر روی دیوار شما نصب شده اند که با وسایل دیگر خانه، هارمونی بسیار زیبایی دارد. این دیوارپوش ها به گونه ای طراحی شده اند که در برابر آب مقاوم بوده و از آسیب و رشد کپک در محیط های مرطوب جلوگیری می کنند. سطوح صاف دیوارپوش ها، تمیز کردن دیوار ها با مواد ضد عفونی را راحت تر می کند و سبب می شود بهداشت در خانه شما در سطح ممتاز قرار داشته باشد.

با تنوع گسترده ای از سبک ها و پرداخت های موجود، دیوارپوش انعطاف پذیری در طراحی را ارائه می دهند و به صاحبان خانه اجازه می دهند تا بر اساس علاقه خود محصول مد نظر را سفارش سازی کنند. علاوه بر این، دوام، مقرون به صرفه بودن و خواص عایق بالقوه، دیوارپوش ها را به انتخابی کاربردی و جذاب برای ایجاد یک محیط حمام بدون درز و انعطاف پذیر تبدیل می کند.

 

انواع دیوار پوش ضد آب

دیوارپوش ها بر اساس معیارهایی که سازنده و یا صاحبت خانه دارد، ممکن است متفاوت باشند. به عنوان مثال در بسیاری از کشورهای اروپایی، بیشتر خانه ها از دیوارپوش ضد آب لمینت استفاده می شود، ولی در ایران هنوز از دیوارپوش کاشی بهره گرفته می شود. در واقع انتخاب دیوارپوش تا حد زیادی به شرایط جغرافیایی و فرهنگی حاکم بر یک کشور مرتبط است و به صورت قطعی نمی توان گفت یک سبک از دیگری بهتر است. در این بخش قصد داریم برای شما برخی از مهم ترین گزینه ها را بررسی کرده و کمک کنیم تصمیم درستی را در هنگام آن ها اتخاذ کنید.

 

دیوارپوش ضد آب پی وی سی

دیوارپوش ضد آب پی وی سی

اگر نظر شخصی من را به عنوان فردی که همیشه گزینه های ارزان و مقرون به صرفه را معرفی می کند، دیوارپوش ضد آب پی وی سی می تواند برای شما مناسب باشد. در صورتی که بودجه کافی ندارید و بحث زیبایی و محافظت نیز برای شما بسیار مهم می باشد، PVC می تواند تمامی مشکلات را حل کند. در این روش بر اساس سفارش شما، شکل های مختلفی بر روی دیوارپوش چاپ شده و می توانید با هزینه بسیار کمی، آن ها را در هر نقطه ای از خانه نصب کنید. این دیوارپوش ها که از پلی وینیل کلراید ساخته شده اند، سد محافظی در برابر رطوبت تشکیل می دهند که از آسیب آب و رشد کپک جلوگیری می کنند.

 

دیوارپوش لمینت ضد آب

دیوارپوش لمینت ضد آب

رویکرد های طراحی سبک اسکاندیناوی و مینیمال در داخل کشور، بسیار باب شده است و بسیاری از افراد نیز به منظور اینکه این طرح ها را اجرا کنند، سعی می کنند از ابزار مختلف استفاده کنند. از آنجایی که این طرح ها همیشه با چوب اجرا می شوند، هزینه بالایی دارند و در برابر رطوبت نیز عملکرد بسیار ضعیفی دارند. از این رو در طی چند وقت اخیر لمینت های ضد آبی به بازار معرفی شده اند که طرح چوب را به شما ارائه داده، ولی در برابر آب و رطوبت بسیار مقاوم هستند. اگر نظر شخصی من را می پرسید، تنها در صورتی که قصد دارید در استخر و یا سونا از دیوارپوش استفاده کنید، به سمت این گزینه بروید.

 

دیوارپوش کاشی

دیوارپوش کاشی

گزینه سنتی و محبوب در میان ما ایرانی ها است که شاید بیش از 90 درصد دیوار پوش ضد آب حمام و دسشویی را شامل می شود. بر اساس سنتی که در ایران وجود دارد، استفاده از این دیوارپوش ها به دلیل قیمت پایین، راحتی نصب و از همه مهمتر، تنوع گزینه اول به حساب می آید و در صورت بروز کوچک ترین مشکلی، می توانید با استفاده از سیمان سفید درزهای بوجود آمده را پر کنید.

 

دیوارپوش سنگی

دیوارپوش سنگی

سرویس بهداشتی های قدیمی در روستا ها و باغ ها را به یاد دارید که از سنگ برای درست کردن دیوار استفاده می شد؟ دیوارپوش های سنگی نیز دقیقا به همان صورت هستند، با این تفاوت که از سنگ، تنها برای زیبایی دیوار استفاده می شود. در این سبک از دیوارپوش، طراح با استفاه از سنگ های تزئینی، دیوار را به شکلی طراحی می کند که نه تنها رطوبت به پشت آن ها درز نمی کند، بلکه جلوه بسیار زیبایی نیز به خانه ارائه می دهد.

 

دیوارپوش های شیشه ای

دیوارپوش های شیشه ای

یکی از گزینه های بسیار جذابی است که البته برای هر خانه ای مناسب نبوده و ممکن است خطرناک نیز باشد. این سبک از دیوارپوش از کشور آمریکا و سبک دکوراسیون داخلی مدرن این کشور آغاز شد. در این سبک، معمولا بر روی یک دیوار ساده از شیشه های مات و یا طرح دار استفاده می شود. در برخی از مراکز، نوآوری جدید رواج پیدا کرده که دیوار را ابتدا رنگ کرده و سپس بر روی آن ها از شیشه استفاده می شود. در صورت استفاده از این سبک، توجه کنید که باید از شیشه های مستحکم استفاده کنید.

 

دیوارپوش اکریلیک

دیوارپوش اکریلیک

یکی از گزینه هایی است که می تواند در آینده ای نزدیک به جایگزین دیوارپوش های شیشه ای تبدیل شود. در این دیوارپوش ها مقاومت نسبت به شیشه بسیار بالاتر بوده و نگهداری از آن نیز نسبت به گزینه های دیگر، ساده تر می باشد.

 

 

مطالب مرتبط پیشنهادی:

نکات مهم درمورد نظافت حمام و سرویس بهداشتی

ایده های خلاقانه دکوراسیون حمام

Loading

امتیاز شما به این صفحه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن