سرقت از پارکینگ منزل و اقداماتی برای پیشگیری

سرقت از پارکینگ منزل و اقداماتی برای پیشگیری

 

سرقت از پارکینگ خانه ها امروزه به یکی از اصلی ترین مشکلات خانه های ویلایی تبدیل شده و بسیاری از کسانی که در خانه های سه یا چهار طبقه زندگی می کنند ، نمی توانند با خیالی آسوده ماشین خود را در پارکینگ پارک کرده و از امنیت آن اطمینان حاصل کنند. این مسئله به حدی گسترش یافته که در برخی از مجتمع های پیشرفته نیز برخی از قطعات خودرو دزدیده می شود و نمی توان نسبت به جلوگیری از آن اقدام موثری را انجام داد. آمارها نشان می دهد در سال ۱۴۰۱ سرقت نسبت به سالهای پیشین به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده و حتی اقدامات پیشگیرانه مانند استفاده از دوربین های مداربسته نیز سبب نشده است که این سرقت ها کاهش پیدا کند. حالا در وب سایت هومتیک قصد داریم همراه با شما نگاهی دقیق بر روی این مسئله انداخته و از جوانب مختلف آن را مورد ارزیابی قرار دهیم.

 

مسئولیت سرقت از مشاعات ساختمان

سرقت از مشاعات در طی چند وقت اخیر بسیار افزایش پیدا کرده و  برخی از افراد به منظور دریافت خسارت از مدیران ساختمان و رئیس هیئت مدیره شکایت می کنند.  برای این دسته از افراد باید بگوییم مدیر و رئیس هیئت مدیره هیچگونه مسئولیتی نسبت به سرقت ها ندارند و در صورت بروز چنین اتفاقی شما باید به دادسرا یا کلانتری نزدیک به خانه خود شکایت کرده و آن را به عنوان یک لغت عادی دنبال کنید.

 

شکایت از مدیر ساختمان بابت سرقت

در برخی از مجتمع های بزرگ به دلیل اینکه خودروها و وسایل گران قیمتی در خانه و مشاعات وجود دارند پس از سرقت ساکنین نسبت به عدم مدیریت صحیح مدیر ساختمان شکایت کرده و مسئول سرقت عنوان می کنند. در حالی که قانون اساسی کشور عنوان می کند مدیر ساختمان مسئولیتی نسبت به سرقت و دزدی در داخل  خانه و بخش های مشابه دارد و مسئول سرقت همان سارق است و شما باید از او شکایتی را تنظیم کنید.

 

دزدی از پارکینگ

 

اقداماتی برای پیشگیری از سرقت در پارکینگ

اگر قصد دارید سرقت از پارکینگ و بخشهای مشاعای خود را به حداقل برسانید مجموعه اقداماتی وجود دارند که می توانید با به کارگیری آنها ورود و خروج افراد غیر ساکن را به حداقل رسانده و  احتمال دزدی و سرقت در خانه را  بسیار کم کنید. در این بخش قصد داریم از نقطه نظرات کارشناسان انتظامی برای کم کردن احتمال سرقت استفاده کرده و شما را در این امر راهنمایی کنیم.

 

نصب دوربین های هوشمند

اولین اقدامی که مدیران ساختمان برای حفظ امنیت خانه خود باید به کار بگیرند نصب دوربین های مداربسته و آنلاین می باشد که به کاربران اجازه میدهند در هر  نقطه ای از دنیا شرایط خانه و پارکینگ خود را تحت نظر قرار می‌دهند و می‌توانند در صورت بروز اتفاقی مشکوک با پلیس و دیگر اعضای ساختمان ارتباط برقرار کرده و اقدامات پیشگیرانه را انتخاب نمایند.

 

بیشتر بخوانید: قوانین نصب دوربین مدار بسته در مشاعات آپارتمان

 

دوربین مداربسته

 

نصب دزدگیر

ممکن است وجود دوربین به تنهایی نتواند مانع ورود افراد غیر ساکن به پارکینگ شما شود در این صورت شما می توانید با نصب دزدگیر های حرکتی نسبت به ورود افراد غیر ضروری اقدام معمولی را اتخاذ کرده و امنیت پارکینگ خود را بیش از گذشته افزایش دهید. دزدگیرها که معمولاً به دوربین های مداربسته و خطوط تلفن متصل می شوند پس از تشخیص ورود افراد غیر ضروری به صورت خودکار با کلانتری ارتباط برقرار کرده و آنها را نسبت به این امر مطلع می‌کنند.

 

نصب دزدگیر

 

عدم اجاره یا فروش مشاعات

تحت تاثیر شرایط خاصی ، برخی از ساکنین اقدام به فروش پارکینگ خود می‌کنند که این مسئله در طی چند وقت اخیر نشان داده است می‌تواند بسیار خطرناک بوده و سبب شود سرقت ها از خودرو و انباری ها به شدت افزایش پیدا کند. تنها کسانی که می توانند پارکینگ شما را اجاره یا خریداری کنند افرادی هستند که در مجتمع شما زندگی می کنند و حق ورود و خروج به پارکینگ را دارا می باشند.

 

بیشتر بخوانید:  همه چیز درباره اجاره پارکینگ آپارتمان

 

استخدام نگهبان مستقر در ساختمان

در صورتی که شما تمامی اقدامات ذکر شده در بالا را انجام دادید باز هم می توانید به منظور محکم کاری ، نگهبانی را استخدام کرده و به صورت ۲۴ ساعته را در پارکینگ خانه مستقر کنید. این اقدام کمک می کند سارقین نسبت به ورود به پارکینگ مردد شده و نمی توانم به راحتی وارد ساختمان شما شوند. مدیران ساختمان باید دقت کند در صورت استخدام نگهبان و بروز هرگونه سرقتی در پارکینگ بخش های مشاع مسئولیت آن بر عهده نگهبان و مدیر ساختمان می باشد و در این صورت ساکنین می توانند از او شکایتی را تنظیم نمایند.

 

حتما بخوانید:  نگهبان محله کیست و چه وظایفی دارد؟

 

استخدام نگهبان

 

راه اندازی تگ ورود و خروج خودرو

پیشرفت تکنولوژی کمک می کند امنیت ساختمان ها و پارکینگ شما با گذر زمان افزایش پیدا کرده و شما بتوانید با به کارگیری ابزار مناسب احتمال سرقت را به حداقل برسانید. یکی از این فناوری ها که در چندین سال اخیر در ایران بسیار محبوب شده است تگ ‌های ورود و خروج است که کمک می کند تمامی کسانی که از طریق خودرو ورود و خروج می کنند ثبت شده و با استفاده از دوربین های مدار بسته افراد داخل خودرو را نیز می تواند شناسایی کرد. از این طریق شما می توانید امکان سرقت خودرو خود را کاهش داده و امنیت خودرو و وسایل داخل آن را تضمین نمایید.

 

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره سیستم تگ پارکینگ

 

تگ ماشین برای مدیریت ورود و خروج

 

استفاده از درب های پارکینگ اتوماتیک

تحقیقات نیروی انتظامی نشان داده است اصلی‌ترین عامل سرقت در پارکینگ‌ها باز نگه داشتن درب آن می باشد.  به منظور اینکه شما از بسته شدن درب هنگام ورود و خروج افراد اطمینان حاصل کنید بهتر است سیستمی را به کار ببرید که بعد از ورود و خروج خودروها به داخل خانه درب پارکینگ به صورت اتوماتیک و پس از ۵ یا ۱۰ ثانیه بسته شود. این سیستم می تواند توسط حسگرهای حرکتی نیز همراه شده و امنیت خانه را بیش از گذشته بالا ببرد. در همین راستا مدیر ساختمان باید اعلام کند ورود و خروج افراد از پارکینگ ممنوع بوده و تنها خود را می توانند از طریق پارکینگ تردد نمایند.

 

بیشتر بخوانید: ضوابط درب ورودی پارکینگ

 

نرم افزار هومتیک

در صورت اینکه شما نسبت به باز نگه داشتن درب پارکینگ و مشکلاتی که امکان دارد برای ساختمان ایجاد شود و حتی ممکن است امنیت پارکینگ شما را به خطر بیندازد ، می توانید با نصب نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک با اهالی ساختمان صحبت کرده و مشکلات پیرامون این موضوع را با آنها در میان بگذارید.

نرم افزار هومتیک

 

 

 

مطالب مرتبط پیشنهادی:

همه چیز درباره بیمه سرقت منزل

نکات ایمنی آپارتمان هنگام رفتن به مسافرت

Loading

امتیاز شما به این صفحه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن