معرفی محله تهران نو، دسترسی و امکانات و اماکن مهم

معرفی محله تهران نو، دسترسی و امکانات و اماکن مهم

معرفی محله تهران نو، دسترسی و امکانات و اماکن مهم

تهران نو یکی از محله های خاص شرق تهران است که سالهاست  تحت تاثیر شرایط ساخت و بافت منحصر به فردی که دارد، به عنوان یکی از نمادهای شرق تهران شناخته می شود. امروزه دیگر ما محله تهران نو را در نقشه مشاهده نمی‌کنیم و شهرداری نام آن را به خیابان و یا محله دماوند تغییر داده که همین مسئله باعث سردرگمی برخی از افراد می شود. تهران نو دارای امکانات بسیار خوبی می باشد و افرادی که در شرق تهران زندگی می کنند بخاطر  همین مسئله، آن را به عنوان یکی از انتخاب های اصلی برای سکونت در نظر دارند.

معرفی محله تهران نو، دسترسی و امکانات و اماکن مهم

تاریخچه‌ی محله‌ی تهران نو

فرانسوی هایی که پیش از انقلاب برای کسب و کار و فعالیت های اقتصادی، به ایران مهاجرت می کردند برای اینکه سکونت خود را تسهیل ببخشند، تصمیم گرفتند برای خود محله منحصر به فردی را تاسیس کرده و امکانات خاص در نظر بگیرند. از آنجایی که این محله نسبت به تمام بخش های تهران قدیم متفاوت بود، آنها تصمیم گرفتند نام محله را تهران نو بگذارند و برای کوچه هایش از اسامی شاعران محبوب ایرانی استفاده کنند.

 

محدوده جغرافیایی محله تهران نو

محله تهران نو شرایط بسیار خاصی دارد که از شمال به ۳۳ محله نارمک،  تهرانپارس و خیابان دماوند منتهی می شود. جنوب تهران نو را دوشان‌تپه و خیابان پیروزی محدود کرده است و در غرب این محله، ما می توانیم محله‌ نیروی هوایی را مشاهده کنیم. اصلی ترین و مهمترین بخش تهران نو شهرها میباشد که پارک جنگلی سرخه حصار بوده و ساکنین می‌توانند از امکانات آن استفاده کنند.

معرفی محله تهران نو، دسترسی و امکانات و اماکن مهم

تهران نو قدیم

همانگونه که تا به اینجا اعلام کردیم، تهران نو قدیم توسط فرانسوی ها تاسیس گردید و شهرداری وقت تهران به منظور اینکه حال و هوای خاصی به این محله دهد، با واژه مهر تصمیم گرفت اسم کوچه های آن را نامگذاری کرده و از اسامی مانند مهربار، مهرافروز، مهرآور، مهرپرور، مهرآگین و مهرجو برای نامگذاری خیابان ها استفاده نمایند.

معرفی محله تهران نو، دسترسی و امکانات و اماکن مهم

دسترسی به محله تهران نو

با وجود بخشهای مختلفی که در محله تهران نو مشاهده می شود، می توانید دسترسی بسیار خوبی به نقاط این محله داشته باشید و به راحتی در آن تردد کنید. وجود بی آرتی در خیابان دماوند سبب شده است شما از غرب تهران به سادگی بتوانید به سمت تهران نو حرکت کرده و با صرف کمترین هزینه به این محله پای بگذارید.

 

مترو تهران نو

ایستگاه مترو شهید کلاهدوز که در جنوب میدان لوزی قرار گرفته است، بهترین دسترسی برای استفاده از مترو می باشد و می توانید برای اینکه به بخش های مختلف تهران تردد داشته باشید، از طریق آن اقدام کنید.

مترو تهران نو

مناطق مهم محله تهران نو

محله تهران نو دارای چند خیابان و میدان بسیار مهم می باشد که وجود این میادین سبب شده ساکنین آنجا یکی از آنها را برای سکونت شان انتخاب کنند. ما در این بخش قصد داریم نگاهی به این محله ها انداخته و برای شما شرایط آنها را ارزیابی کنیم.

 

تهران نو میدان چایچی

میدان یا همان فلکه چایچی در نزدیکی اتوبان یاسینی قرار گرفته و دو سمت آن را خیابان سفید کوه و مهریار قطع کرده‌اند. وجود ایستگاه در حال ساخت نیز یکی از اهمیت های این محله در تهران می باشد که تاثیر بسیاری بر قیمت خانه های اطراف گذاشته است.

تهران نو میدان چایچی

تهران نو خیابان دماوند

خیابان دماوند از اصلی ترین بخش های شرق تهران میباشد که در شمال محله تهران قرار گرفته و دسترسی  ساکنین محله به بخشهای مختلف تهران را میسر می کند.

 

تهران نو خیابان بلال حبشی

خیابان بلال حبشی مابین بزرگراه شهید باقری و جاده جاجرود قرار گرفته و یکی از اصلی ترین شاهرگ های محله تهران نیز به حساب می آید. یکی از گران ترین بخش های محله تهران نو نیز دقیقا خیابان بلال حبشی می باشد که شما میتوانید برای سکونت این خیابان را انتخاب کنید

معرفی محله تهران نو، دسترسی و امکانات و اماکن مهم

امکانات تهران نو

از آنجایی که محله تهران نو  یکی از قطب های اصلی شرق تهران میباشد و برای سکونت افراد خارجی تاسیس شده است، دارای امکانات بسیار متنوعی نیز می باشد و می توانید از مراکز مذهبی و ورزشی که در این محله برای شما در نظر گرفته شده، نهایت استفاده را ببرید. بافت تهران نو کنونی، بیشتر دارای افراد مذهبی می باشد و شما می توانید ۷ مسجد مهم تهران را در این محل مشاهده کنید. در کنار این ۷ مسجد وجود پنج مرکز ورزشی معتبر نیز سبب شده افراد علاقه مند به ورزش این محله را به عنوان یکی از گزینه های خود در نظر داشته باشند. مراکز فرهنگی مانند کتابخانه، سینما و خانه فرهنگ نیز در این مرحله فعالیت دارند که می توانید بر اساس معیارهای خود یکی از آنها را انتخاب کنید.

 

اماکن مهم تهران نو

تهران نو از نظر نظامی و اداری نیز یکی از محله های کلیدی شرق تهران می باشد و در طی چند وقت اخیر تحت تاثیر راه اندازی ستاد مشترک سپاه تهران و اهمیت آن دو چندان شده است. علاوه بر این مرکز بخش‌های دیگری نیز در تهران قرار گرفته که اشاره کوچکی به آنها میکنیم؛

  • ستاد مشترک سپاه تهران
  • اداره کل دارایی شرق تهران
  • کمیته امداد امام خمینی منطقه ۱۳
  • کارخانه جوراب‌بافی
  • دفتر مرکز جمعیت اسلامی افغانستان
  • اداره کل راه و شهرسازی استان تهرانش هرداری منطقه ۱۳ ناحیه ۲

معرفی محله تهران نو، دسترسی و امکانات و اماکن مهم

مکان های مذهبی تهران نو

همان گونه که پیش از این نیز اعلام کردیم در محله تهران نو هفت مسجد بسیار مهم قرار دارد که در این بخش قصد داریم آنها را  برای شما اعلام کرده که می توانید بر اساس دسترسی و عوامل دیگر یکی از آنها را انتخاب کنید؛

  • مسجد لیله القدر (خیابان شهید تیموری)
  • مسجد حسنی (خیابان بهشتی)
  • مسجد امام حسن مجتبی (ع) (خیابان سی متری امامت)س
  • مسجد صاحب الزمان (عج) (مسیل جاجرود)
  • مسجد الحسین (ع) (خیابان فرخی)
  • مسجد امام جعفر صادق (ع) (خیابان مهرآور)
  • مسجد جامع امام صادق (ع) (خیابان دماوند)

معرفی محله تهران نو، دسترسی و امکانات و اماکن مهم

بوستان‌های تهران نو

از آنجایی که باغ سرخه حصار در نزدیکی تهران قرار گرفته است، بوستان‌های متفاوتی نیز در این راستا در این محله تاسیس شده و شما میتوانید برای سپری کردن اوقات خود، یکی از آنها را برای خود انتخاب نمایید. پیش رو برای شما فهرستی از مهمترین استان ها را معرفی می کنیم؛

  • بوستان مهرآور
  • بوستان صبا
  • بوستان پیروزی
  • بوستان اوستا
  • بوستان سیمرغ
  • بوستان ترنج
  • بوستان ورزش
  • بوستان نشاط کودک
  • بوستان نیما
  • بوستان دانش آموز

بوستان‌های تهران نو

نقشه‌ تهران نو

به منظور اینکه ایده کلی از محله تهران نو داشته باشید، برای شما نقشه هوایی این محله را آماده کرده ایم که می توانید از آن برای تردد نیز استفاده کنید.

 

 

 

بیشتر بخوانید:

معرفی محله رسالت تهران، نقشه و عکس

محله های شرق تهران

معرفی محله سنگلج تهران، امکانات و قیمت خانه

معرفی محله دردشت تهران، امکانات و مراکز مهم

 

Loading

امتیاز شما به این صفحه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن