محله سعادت آباد تهران

محله سعادت آباد تهران، امکانات و قیمت خانه

محله سعادت آباد تهران، امکانات و قیمت خانه

محل سعادت آباد که امروزه به یکی از قطب های سرمایه گذاری در تهران تبدیل شده و افراد زیادی برای یک زندگی مرفه آن را انتخاب می کنند پیش از دهه 20 به کلی خالی از سکنه بوده و هیچ سکنه ای نداشته است. امروزه سعادت آباد که در شمال غرب تهران قرار دارد به عنوان یکی از اصلی ترین مراکز اداری ، تجاری ، مسکونی و بهداشتی قلمداد می شود. امروز در وب سایت هومتیک قصد داریم همراه با شما نگاهی کلی به محله سعادت آباد بیاندازیم و سیر تحول آن را ارزیابی نماییم.

محله سعادت آباد تهران

محله سعادت آباد کجاست؟

سعادت آباد که یکی از محبوب ترین محله های تهران به حساب می آید همسایه اصلی شهرک غرب است. سعادت آباد از جنوب به محله شهرک غرب ختم شده ، شرق آن را چمران قطع می کند و از غرب نیز به محله محبوب فرحزاد ختم می شود. شمال این محله نیز کوی فراز قرار دارد که بسیاری آن را بخشی از سعادت آباد تلقی می کنند.

محله سعادت آباد تهران

تاریخچه محله سعادت آباد

سید ضیاءالدین طباطبایی که یکی از شناخته شده ترین افراد سیاسی دهه 20 هجری شمسی بود ده خالی از سکنه سعادت آباد کنونی را به لطف موقعیت سیاسی خود خریداری کرد. نکته جالب در مورد این خریداری تقسیم این محله با همسرش بود، سید ضیاءالدین سه دانگ این محله را به نام خودش و سه دانگ دیگه را نیز به نام همسرش بتول ثبت کرد.

بعد از خریداری این محله ها سید ضیاء که هوش اقتصادی خیلی خوبی داشت از یزد کشاورزان و دامداران بسیار زبده را به سمت تهران آورد و با کمک آنها شروع به کاشت یونجه و محصولات کشاورزی دیگر کرد. پس از چند وقت او تصمیم گرفت بخش پرورش خرگوش را نیز راه اندازی کرد. او گوشت خرگوش را به ساکنین و مغازه های کناری می فروخت و پوست آن را نیز در چهار راه استانبول برای تولید البسه به فروش می گذاشت. از طریق این سیستم او توانست تمامی خرابه های این محله ها را بازسازی کند. از آنجایی که این در این محله تنها سید ها مشغول به فعالیت بودند آن را تهرانی ها سادات آباد نام گذاری کردند.

پس از اینکه گستره فعالیت این محله افزایش پیدا کرد افراد غیر سید نیز به این محله روی آوردند و افراد نیز تحت تاثیر تغییر ماهیت محله و تلفظ راحت تر آن را سعادت آباد نامیدند. نکته جالب در مورد این محله این بود که بعد از 6 سال بخش عمده ای از صیفی جان ، میوه ها و حتی گندم تهران از سمت باغات سید ضیاء تامین می شد و برخی بر این باور بودند سعادت آباد قطب کشاورزی تهران می باشد. پرورش خرگوش آنغوره در این محله نیز سرعت پیشرفت اقتصادی این محله را افزایش داد و تنها در 5 سال 50 هزار خرگوش در این محله پرورش پیدا کرد.

محله سعادت آباد تهران

امکانات محله سعادت آباد

تحت تاثیر اینکه سعادت آباد یکی از مدرن ترین محله های تهران به حساب می آید امکاناتی که برای کاربران نیز در نظر گرفته شده است نسبت به دیگر محله ها بسیار بیشتر می باشد. امکانات رفاهی ، تجاری ، اداری در این محله نسبت به دیگر بخش های تهران قابل قیاس نیست و شما به عنوان یک شهروند می توانید از تمام بخش های این مجموعه بهره مند شوید. در این محله شما می توانید تعداد زیادی از فورشگاه های زنجیره ای مانند شهروند ، هفت و هایپرمی را مشاهده کنید.

از نظر مراکز تفریحی شما می توانید به منظور سپری کردن اوقات خوش به پارک پرواز ، بوستان مدیریت و آبشار دلاوران مراجعه کنید. در بخش امکانات بهداشتی بدون شک سعادت آباد را می تواند به عنوان اصلی ترین بخش بهداشتی درمانی تهران معرفی کرد که دارای بیمارستان های آتیه ، لاله و بهمن می باشد. در صورتی نیاز شما می توانید به یکی از این مراکز مراجعه کنید. علاوه بر این بیمارستان ها شما می توانید از درمانگاه ها و دیگر مراکز بهداشتی دیگر نیز بهره مند شوید.

محله سعادت آباد تهران

عکس محله سعادت آباد

تحت تاثیر اینکه سعادت آباد یکی از زیباترین محله های تهران به حساب می آید سوژه بسیاری از عکاسان و مدل های کشور نیز می باشد. به همین دلیل شما می توانید عکس های متنوعی از این محله را در اینترنت و کتب مصور مشاهده کنید.

 

حمل‌ونقل عمومی و مترو سعادت آباد

مهم ترین دلیل که تهرانی ها سعادت آباد را به عنوان محل سکونت خود انتخاب می کنند در دسترس بودن وسایل حمل و نقل عمومی می باشد. نزدیک ترین مترو به سعادت آباد در میدان صنعت قرار دارد ولی از نظر اتوبوس و تاکسی های خطی مملو می باشد. شما می توانید به منظور تردد در این محله از اتوبوس های خطی میدان صنعت بهره بگیرید.

محله سعادت آباد تهران

خیابان‌های مهم محله سعادت آباد

در سعادت آباد تهران شما می توانید خیابان های بسیار زیبایی را مشاهده نمایید. از مهمترین خیابان های مهم محله سعادت آباد شما می توانید خیابان های بسیار مهمی مانند خیابان شهرداری، خیابان دشت بهشت، کوی فراز، خیابان درختی، خیابان سرو، خیابان ۲۴ متری، خیابان بهزاد را مشاهده کرده و از امکانات آن بهره بگیرید. علاوه بر این شما می توانید با میدان های بسیار مهمی مانند میدان کتاب ، فرهنگ ، کاج و سرو را نیز در محله مشاهده کنید.

محله سعادت آباد تهران

قیمت خانه در سعادت آباد

یکی از گران قیمت ترین محله های تهران بدون شک سعادت آباد می  باشد. نکته بسیار جالب نسبت به این محله تغییر قیمت از یک محله از محله دیگر می باشد. به عنوان مثال کوی فراز را بسیاری از افراد از بخش های گران قیمت و برخی نیز ساختمان های کوهستان را بخش نسبت به ارزان (البته گران نسبت به محله های دیگر) قلمداد می کنند.

 

 

مطالب مرتبط پیشنهادی:

معرفی محله زعفرانیه تهران

معرفی محله یوسف آباد تهران

معرفی محله فرمانیه تهران

معرفی محله نیاوران تهران

معرفی محله پاسداران تهران

Loading

امتیاز شما به این صفحه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن