محله هروی تهران

محله هروی تهران؛ آدرس و مشخصات

محله هروی را باید یکی از سمبل های شرق نشینان تهران قلمداد کنیم که از نظر آب و هوا و شرایط زندگی در بهترین حالت قرار دارد. هروی که بخشی از منطقه 4 شهرداری تهران به حساب می آید به حدی محبوب است که بسیاری از شرق نشینان آن را به عنوان بهترین مکان برای زندگی این بخش از تهران قلمداد می کنند. این محله به دلیل دسترسی بسیار خوب، خدمات رفاهی و تفریحی انتخاب خوبی برای زندگی می باشد. در صورتی ک قصد دارید اطلاعات دقیقی از این محل داشته باشید تا انتها با ما همراه باشید.

 

تاریخچه محله هروی

برخلاف باور عموم که تصور می‌کنند محله هروی کنونی از زمان قاجاریه تاسیس شده است، داده‌هایی که امروزه به دست آمده نشان می‌دهد سکونت در این محله از زمان زندیه نیز وجود داشته و روستاهایی با باغ های بسیار بزرگ در این محله فعالیت می‌کردند. تحت تاثیر رونق کشاورزی و باغداری در این محله بود که مظفرالدین شاه تصمیم گرفت آن را در اختیار نور چشمی خود یعنی عین‌الدوله قرار دهد. این باغات تا زمان پادشاهی رضا شاه از مهم‌ترین مراکز کشاورزی و دامداری تهران به حساب می‌آمد، تا اینکه شرایط شهرسازی تهران تا حد زیادی متفاوت شد. رضا شاه که تصمیم به توسعه شهر تهران داشت بخشی از باغات را خریداری نمود و بخش دیگر نیز به دست خانواده ای به نام هروی افتاد.

زمانی که عین الدوله صاحب باغات هروی بود، تصمیم گرفت برای خود ساختمان مجللی را تاسیس کند که همین ساختمان امروزه به یکی از مراکز گردشگری این محله تبدیل شده است. پس از اینکه خاندان هروی صاحب تمامی این اراضی شدند، کم کم باغات هروی جای خود را به خانه‌های یک طبقه دادند و شرایط کنونی که در این محله می‌بینیم، ساختار اولیه خود را پیدا کرد. شاید اصلی‌ترین و مهم‌ترین اتفاق تاریخی که در محله هروی و عمارت عین الدوله رخ داده باشد، ملاقات سه رئیس جمهور شناخته شده یعنی جوزف استالین، فرانکلین روزولت و وینستون چرچیل در خلل جنگ جهانی دوم بود که سرنوشت نهایی جنگ را تغییر داد.

تاریخچه محله هروی

 

محله هروی کجای تهران است؟

محله هروی دقیقاً مانند جزیره‌ای است که چهار طرف آن را اتوبان‌های اصلی تهران محدود کرده‌اند. این محله از جنوب به اتوبان شهید زین الدین ختم می‌شود و غرب آن را اتوبان صیاد شیرازی محدود کرده است. سمت شرق این محله به اتوبان امام علی و باغات شیان می‌رسد که فضای بسیار منحصر به فردی را در اختیار ساکنین آن قرار می‌دهد. به دلیل همین دسترسی منحصر به فرد است که بسیاری از افراد، میدان هروی را به عنوان گل سرسبد منطقه ۴ شهرداری تهران به حساب می‌آورند.

 

آیا خیابان هروی تهران بالا شهر است؟

بله از نظر منطقه شهری منطقه هروی را باید جزء مناطق بالاشهر تهران قلمداد کنیم که به همین دلیل است بسیار از اهالی شرق تهران آن را به عنوان بهترین منطقه برای زندگی قلمداد می کنند

 

امکانات رفاهی محله هروی

از آنجایی که محله هروی موقعیت بسیار خاصی در تهران دارد، امکانات رفاهی که در این منطقه راه اندازی شده، در قیاس با مناطق دیگر بسیار متفاوتاست و شما می‌توانید هر آن چیزی که به دنبال آن هستید، در همین محله پیدا کنید. به عنوان مثال راه‌اندازی هروی سنتر و هدیش مال سبب شده این محله به عنوان یکی از قطب‌های خرید در شمال شرق تهران به حساب می‌آید. علاوه بر این وجود پارک‌ها و مکان‌های گردشگری نیز این امکان را فراهم آورده تا ساکنین این محله فرصت استفاده از امکانات متنوعی را داشته باشند که در دیگر محله‌ها مثال آن دیده نمی‌شود.

 

مراکز خرید محله هروی تهران

همانگونه که پیش از این نیز ذکر کردیم، در محله هروی چند مرکز خرید بسیار کلیدی وجود دارد که تمامی نیازهای ساکنین را برطرف می‌کنند. مرکز خرید الماس هروی، هروی سنتر و هدیش مال که در نزدیکی میدان هروی قرار گرفته‌اند به حدی در میان تهرانی‌ها محبوب هستند که حتی از نقاط غربی نیز برای خرید، به این مراکز مراجعه می‌کنند. فارغ از اینکه قصد دارید اوقات خوشی را برای فرزندان خود رقم بزنید و یا دوست دارید از هایپر استار خریدهای روزانه را انجام دهید، این سه مرکز میزبان شما می‌باشند.

• مرکز خرید نگین ظفر
• مجتمع تجاری مایسا
• مجتمع تجاری الماس هروی
• پاساژ اردک چوبی

مراکز خرید محله هروی تهران

 

مراکز دیدنی و تفریحی محله هروی تهران

علاوه بر مراکز خرید متنوعی که در این محله راه اندازی شده است، شما می‌توانید از پارک‌ها و مناطق تفریحی نیز بهره‌مند شوید. سرای محله حسین آباد و مبارک آباد یکی از اصلی‌ترین بخش‌های فرهنگی هروی به حساب می‌آید که کلاس‌های آموزشی متنوعی را در سرتاسر هفته برای شما در نظر گرفته است. علاوه بر این اگر قصد دارید به پارک یا خش‌های تفریحه دیگر بروید، باغات شیان دقیقاً در ضلع شرقی قرار گرفته که می‌توانید به راحتی و از طریق دسترسی محلی به سمت آن حرکت کنید.

• باغ عین الدوله
• فرهنگسرای اشراق و هنگام
• پارک رز، شادی ، تولد، ارکیده ، هروی

مراکز دیدنی و تفریحی محله هروی تهران

 

بهترین خیابان های هروی

محله هروی دارای چندین خیابان کلیدی است که بخش‌های مختلف این محله را به یکدیگر متصل می‌کند. شاید اصلی‌ترین و مهم‌ترین خیابان این محله استاد حسن بنا باشد که مجیدیه شمالی را به هروی متصل می‌کند. ولی از نظر ساختار محله‌ای، بلوار پناهی نیا که میدان هروی را به اتوبان همت متصل می‌کند، اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و شاهراه اصلی به حساب می‌آید. در این بین خیابان ساقدوش نیز میزبان کسب و کارهای متعددی می‌باشد که همین مسئله آن را به یکی از قطب‌های اصلی هروی تبدیل کرده است.

 

میدان هروی منطقه چنده

از نظر تقسیمات شهرداری تهران ، میدان هروی بخشی از منطقه 4 به حساب می آید و در شمال شرقی استاد تهران قرار گرفته است. شهرداری منطقه 4 نیز خود تقسیمات درون محله ای دارد که بر اساس آن هروی را باید ناحیه 3 منطقه 4 در نظر بگیریم.

 

هروی تهران نقشه

به منظور اینکه شما همراهان همیشگی هومتیک ایده بهتری از این محله داشته باشید ما برایتان نقشه هوایی این منطقه را آماده کرده ایم.

هروی تهران نقشه

 

حمل‌ونقل عمومی در محله هروی

شهرسازی مدرن محله هروی سبب شده ساکنین این محله از امکانات متعددی بهره مند شوند. یکی از کلیدی ترین مواردی که سبب می شود هروی به گزینه اول بسیاری برای زندگی تبدیل شود، بحث حمل و نقل عمومی است که شما می توانید از طریق اتوبوس ، تاکسی های خطی و مترو به هر نقطه از تهران که دوست دارید تردد داشته باشید.

 

نزدیک ترین مترو به میدان هروی

شاید اصلی ترین دلیل اینکه بسیاری از تهرانی هروی را به عنوان یکی از مهم ترین محله ها قلمداد می کنند، وجود سه ایستگاه مترو در آن می باشد. سه ایستگاه میدان هروی، زین الدین و حسین آباد است که بخشی از خط 3 متروی تهران می باشد.

 

هومتیک همراه شما در حسابداری ساختمان

ما در این مقاله تلاش کردیم یکی از محله هایی که همراهی بسیار تنگاتنگی که نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک دارد را به شما معرفی کنیم. برخی از ساختمان هایی که در محله هروی قرار دارند، از نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک بهره می گیرند و تحت تاثیر همین مسئله ما نیز بهخ مسئولیت اجتاعی خود صادق بودیم و این محله را برای شما عزیزان توضیح دادیم.

 

بیشتر بخوانید:

لیست محله های شمال تهران ،معرفی کامل با عکس

معرفی محله امام حسین تهران، تاریخچه و امکانات و نقشه

محله نظام آباد منطقه 7 تهران + تاریخچه، امکانات و دسترسی ها

محله سهروردی شمالی تاریخچه و امکانات و دسترسی

Loading

امتیاز شما به این صفحه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن