تیراژه 1

مراکز خرید تهران برای خرید کفش

ایام کودکی برای خود عالمی دارد، بخاطر دارم که در دبستان درس می خواندیم و هر سال نزدیکیهای عید نوروز که می شد، با چه ذوق و شوقی با پدرم برای خرید لباس و کفش، به بازار بزرگ تهران می رفتیم. در آن زمان، سه مرکز خرید کفش که با دستگاه تولید می شدند، یعنی ملی و وین و بلا در ایران بسیار مشهور بودند که انواع و اقسام مدلهای کفش را تولید می کردند. بعضی از این مدلها در بین مردم بسیار محبوب بودند. یادم می آید، یکی از این مدلها با نام برمودا که تولیدی کفش ملی بود، بسیار مشهور بود و بیشتر مردم، از این مدل استقبال خوبی کرده بودند. با گذشت زمان و عبور از مرز نوجوانی، کفشهای دست دوز می خریدیم که عمر بیشتری داشت. ولی اکنون که در میانسالی هستم، هر روز انواع لباس و کفش تولید می شود و دیگر آن ذوق و لذت نو جوانی را ندارم و شاهد گذر عمر هستم. حالا با هم قصد داریم نگاهی به مهم ترین مراکز فروش کفش در تهران انداخته و آن ها را از نقطه نظر مختلف، بررسی کنیم.

 

مرکز فروش کفش کتانی در تهران

اکنون کفشهای مجلسی، جای خود را به کتانیهای شیک و البته گران قیمت با مارکهای مشهور مانند آدیداس و نایک داده که حتی بزگسالان هم از این مدلها، استفاده می کنند. در ایران هم مانند دیگر کشورهای جهان، مراکزی برای لباس و کفش و کتانی ساخته شده که در تهران، سوای محله های گوناگون کتانی، چهار راه استانبول در فروش کتانیهای دارای برندهای مشهور، شناخته شده است. از دیرباز، این محل، مخصوص فروش لباسهای خارجی و مخصوصاً کتانی بوده که هنوز هم موقعیت خود را حفظ کرده است.

بازار بزرگ تهران

بازار تهران، یادآور خاطرات گذشته دور و نزدیک تهرانیها است. وقتی نزدیک عید نوروز می شد، بیشتر مغازه های بازار، با روشن کردن چراغها و پخش موزیک، محصولات خود را عرضه می کردند، البته کفش فروشیها هم تبلیغات مخصوص به خود را داشتند. آن زمان، در بازار تهران، جایی به نام بازار کفاشها بود که مخصوص تولید و فروش کفش بود که اکنون فقط نامی از آن مانده و مغازه داران، به جای کفش، محصولات دیگری را به فروش گذاشته اند. یکی از معروفترین کفش فروشی در بازار تهران، کفش بیمه است که چندین دهه است کفشهای بسیار محکم و شیک تولید می کند. این کفشداری در نزدیکی قنادی فرحبخش در ایستگاه پاچنار بازار قرار دارد که انصافاً هنوز هم توانسته موقعیت قبلی خود را حفظ کند.

بازار بزرگ تهران

بازار چهارراه استانبول

همانطور که گفته شد، یکی از مراکز اصلی فروش کفش و پوشاک در تهران، چهارراه استانبول است که از قدیم الایام، این مرکز، مشهور خاص و عام بوده است. در این مکان، می توانیم انواع لباس و کفش و محصولات دیگر را خریداری کنیم. چهارراه استانبول، دارای پاساژهای گوناگون پوشاک ، کفش و پارچه است که با رنگ آمیزی و دکوراسیون خاصی، فضای این مکان را زیباتر کرده است. فروش کفشهای کتانی، در این مرکز هم رنگ و بوی خاص خود را دارد و می توانید انواع برندهای معروف جهان را از این مکان، خریداری کنید. بخاطر دارم که چندین سال پیش که سفری به شهر استانبول ترکیه داشتیم، از این شهر چند جفت کتانی خریده بودیم که به یکی از مغازه داران چهار راه استانبول فروختیم.

بازار چهارراه استانبول

دروازه شمرون (دروازه دولت)

تهران قدیم دارای چندین دروازه بود که شبها این دروازه ها بسته می شد و صبح هنگام باز می شد. از دروازه های معروف تهران قدیم می توانیم به دروازه دولت ( دروازه شمرون) ، دروازه غار، دروازه قزوین ، و دروازه دولاب و دروازه نو اشاره کنیم. دروازه دولت (شمرون) به علت مرکز خرید و فروش کفش ، نسبت به دروازه های دیگر معروفتر بود. البته هم اکنون هم در این مکان، انواع کفشهای مجلسی مردانه و زنانه تولید می شود که برای خود، طرفدارانی دارد. کیفیت و قیمت کفشهای این مرکز، مقرون به صرفه است و می شود گفت که هر قشری از ساکنین تهران، می توانند با قیمت مناسب، کفش خریداری کنند. وجود کفش فروشیهای زیاد در این مکان، باعث رقابت در کیفیت و قیمت کفش شده که نسبت به عرضه محصولات، اطمینان کامل داشته باشیم.    

دروازه شمرون

ایران مال

این مرکز بزرگ و بسیار شیک که البته هنوز به طور کامل ساخته نشده، مرکز مهمی برای عرضه تمامی محصولات خانه و پوشاک و کفش و مبل و غیره می باشد. به جرات می شود گفت که این مرکز، رقابت تنگاتنگی با مرکز دبی مال شهر دبی و مراکز خرید شهر استانبول ترکیه دارد که اگر بطور کامل تکمیل شود، از همه آنها بهتر و شیکتر خواهد شد. در این مرکز می توانید تمام نیازهای خود در رابطه با وسایل آشپزخانه و پوشاک و کفش و لوازم خانه و مبل و خلاصه، همه چیز را تهیه کنید. اگر تا کنون فرصتی پیدا نکرده اید که از این مرکز، دیدن کنید، بهتر است در اسرع وقت، برنامه ریزی کنید و از این مکان دیدن کنید. شما می توانید انواع برندهای مشهور ترکیه و جهان را در این مرکز مشاهده کنید. پوشاک و کفش هم بطور فراوان در این مکان عرضه می شود که دیدن آن، خالی از لطف نیست.

ایران مال

منیریه

از دیرباز ، میدان منیریه را به عنوان مرکز فروش وسایل ورزشی می شناسیم . البته هنوز هم جایگاه خود را حفظ کرده و انواع محصولات ورزشی از قبیل لباس و کفش و توپ و ابزار اسکی در این مکان به فروش می رسد. در این مرکز، چهره های مشهور ورزشی، مغازه های محصولات ورزشی دارند که همین امر، باعث شده تا افراد زیادی هر روز به این میدان مراجعه کنند. کیفیت و قیمت محصولات این مرکز، برای افراد معمولی هم مناسب است و با اطمینان می توان از این مکان، خرید داشته باشند.

منیریه نهران

گمرک

این میدان، یکی از قدیمی ترین مراکز خرید و فروش محصولات پوشاک و کفش وغیره است که قدمت آن به دوران قاجار می رسد. در این مرکز به راحتی می توانید تمامی چیزهایی را که در جاهای دیگر تهران یافت نمی شود، پیدا کنید. محصولاتی مانند لباس و وسایل سربازی و چاقو و موتور و دوچرخه و کیسه خواب بطور فراوان در این مکان به فروش می رسد. بعد از انقلاب ، نام این میدان از گمرک، به میدان رازی تغییر یافت؛ ولی هنوز هم به اسم میدان گمرک مشهور است. یادم است زمانی در این مرکز، مغازه دارانی بودند که پوشاک شیک و ارزان قیمت که به لباسهای بیروتی معروف بودند، به فروش می رساندند.گمرک تهران

بهترین مرکز خرید کفش زنانه در تهران

در تهران، مراکز خرید لباس و کفش آنقدر زیاد است که نمی شود مرکز خاصی را به عنوان بهترین مکان برای کفش و غیره معرفی کنیم. ولی از دیرباز، باغ سپهسالار به عنوان یکی از مراکز اصلی خرید کیف و کفش زنانه شناخته شده است که نگاه کوتاهی به این مرکز می اندازیم.

باغ سپه‌سالار

این باغ، یکی از باغ های قدیمی تهران است که در دوران قاجاریه به میرزا حسین خان سپهسالار قزوینی، صدر اعظم ناصرالدین شاه تعلق داشت. نام کنونی این خیابان، به خیابان صف تغییر پیدا کرده که مرکز فروش کیف و کفش زنانه است. ناگفته نماند که این خیابان در سال 1385 به پیاده رو تبدیل شد که جای با صفایی است. در این مرکز، کیف و کفش ارزان و گران قیمت عرضه می شود که هر کدام از این محصولات، مشتریان مخصوص به خود را دارد. به طور کل می شود گفت که جای مناسبی برای خرید کیف و کفش زنانه به شمار می رود.

باغ سپه سالار

پاساژ پالادیوم

مرکز خرید پالادیوم که در محله زعفرانیه تهران قرار دارد، یکی از مراکز تجاری مدرن به شمار می رود که بهترین برندهای روز دنیا را عرضه می کند. این مرکز دارای طبقاتی مخصوص لباس و کفش و کیف و وسایل منزل می باشد که البته با قیمتهای گرانی به فروش می رسد. کیفیت محصولات این پاساژ، بسیار عالی است و در نوع خود بی نظیر هستند.

پاساژ پالادیوم

مرکز خرید کفش اسپرت مردانه در تهران

امروز اولویت مصرف کنندگان نسبت به گذشته کلا تغییر کرده و جوانان بیشتر ترجیح می دهند از کفش های اسپرت استفاده کنند.این کفش ها که از اوایل دهه 90 به شدت در ایران رونق پیدا کرده اند، امروزه نیز بسیاری از افراد ترجیح می دهند از این کقش ها استفاده کنند. حالا با هم به مراکز اصلی فروش این کفش ها در تهران نگاهی می اندازیم.

دروازه شمرون (دروازه دولت)

در این مکان، علاوه بر کفشهای مجلسی مردانه، کفشهای اسپرت هم به وفور پیدا می شود. به خاطر می آورم که در دوران ما به این کفشها، کفش راحتی گفته می شد و البته نسبت به کفشهای مجلسی، راحت تر است. در حال حاضر، این نوع کفش، در بین جوانان با استقبال بیشتری روبرو شده و البته بعضی از بزرگسالان هم به علت راحت بودن این کفش، از آنها استفاده می کنند. شما می توانید در دروازه دولت، انواع و اقسام این کفشها را خریداری کنید.

 

ایران مال

ایران مال را می توانیم به عنوان مرکز خرید همه نوع لباس و کفش و لوازم خانه و مبل و لوازم آشپرخانه و غیره به حساب بیاوریم. وقتی وارد این مکان می شوید، به راحتی می توانید تمامی نیازهای خود را خریداری کنید که یکی از آنها هم پوشاک و کفش است. انواع کفشهای مجلسی و اسپرت داخلی و خارجی در ایران مال وجود دارد که به راحتی می توانید کفش دلخواه خودتان را خرید کنید.

 

تیراژه 1

این مرکز هم بسیار معروف است که در آن هر نوع وسایلی از قبیل پوشاک و کفش و لوازم خانه و غیره یافت می شود.در این مکان، انواع برندهای مشهور خارجی و ایرانی با هم رقابت می کنند که ارزش رفتن را دارد. کفشهای این مرکز، نسبتاً گران قیمت هستند که البته دارای کیفیت عالی می باشند. تیراژه، به علت داشتن مارکهای مشهور، در بین جوانان، بیشتر مورد استتقبال قرار می گیرد .تیراژه 1

مرکز خرید کوروش

این مرکز هم بسیار مشهور است که البته به علت وجود اجناسی با قیمتهای نه چندان گران، مورد استقبال همه قرار گرفته است. وجود رستورانهای مختلف با غذاهای متنوع داخلی و خارجی، ارزش این مکان را چند برابر کرده است. این مرکز هم دارای غرفه های گوناگون کفشهای مجلسی و اسپرت است که با قیمتهای مناسب، مورد استقبال افراد قرار گرفته است.

بازار کورروش

بازار دوم

یکی از مراکز شلوغ و پر رفت و آمد در محله نازی آباد واقع در جنوب تهران، بازار دوم است که انصافاً از نظر پوشاک و کفش و کیف، رقیب مراکز مشهور تهران به شمار می آید. در دو طرف این خیابان، مغازه های پوشاک و کفش وجود دارد که شبها با نور پردازیهای مختلف، زیبایی خاصی به خود می گیرد. در اینجا هم می توانید انواع کفشهای مردانه و زنانه مجلسی و اسپرت، خریدار کنید.میدان بازار دوم

بازار کفش ارزان تهران

در هر نقطه از تهران شما می تونید بازارهای کفش خاص را مشاهده کنید. زمانی که از بازارهای ارزان قیمت صحبت به میان می آید، بدون شک بازار بزرگ تهران اولین نقطه ای است که می توانید به آن مراجعه کنید ولی به غیر از این بازار، مراکزی دیگری نیز وجود دارند. حالا با هم نگاهی به دو مرکز فروش کفش ارزان قیمت می اندازیم

خیابان ولیعصر

از قدیم الایام مرکز کفش خیابان ولیعصر، یکی از بهترین گزینه ها برای خرید کفش به حساب می آمد و برخی از مغازه های این راسته قیمت ها بسیار خوبی را به مراجعه کنندگان ارائه می دهند. این خیابان با وجود اینکه در گذشته مرکز فروش کفش های سفارشی بود، امروزه تغییر ماهیت داده و تا حدی شرایطش فرق کرده است. شما می توانید کفش هایی با کیفیت خوب را با قیمت مناسب در این مرکز پیدا کنید.

خیابان ولیعصر

فلکه اول و دوم صادقیه

میدان صادقیه بعد از انقلاب اسلامی به یکی از اصلی ترین مراکز خرید در غرب تهران تبدیل شده است. زمانی که به این میدان می روید از خود پاساژ گلدیس گرفته تا دیگر بخش ها، مرکز فروش کفش های مختلف وجود دارد. در صورتی که قصد دارید کفش های مختلف را با قیمت معقول خریداری کنید، پیشنهاد می کنیم به این مرکز نیز نگاهی بیاندازید.

صادقیه

مطالب مرتبط: 

بازار صالح آباد تهران، دسترسی و ساعات کاری

معرفی مرکز خرید شانزه لیزه تهران،مسیر ها و ساعات کاری و امکانات

مرکز خرید شمیران سنتر، دسترسی ها و امکانات پاساژ

Loading

امتیاز شما به این صفحه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن