نمونه قرارداد ساده برقکاری ساختمان و نکات مهم

تقریبا سه سال پیش برای تعمیرات ساختمان، با یک برقکار تماس گرفتیم. از او خواستیم مشکلات ما را به کلی برطرف کند. در اولین قدم برقکار مورد نظر، برای ما یک قرارداد همکاری ارائه داد و درخواست کرد که پیش از آغاز همکاری، مفاد را مطالعه کرده و سپس امضاء کنیم. این اقدام برای ما که همیشه به صورت سنتی مشکلات برقی را برطرف می کردیم، یک اقدام بسیار جالب بود. از آن پس برای تمام کسانی که قصد دارند اقدامات تعمیری انجام دهند، پیشنهاد می کنیم قرارداد دو طرفه امضاء کنند. در این مقاله قصد داریم برای شما هومتیکی های عزیز، یک قرارداد برقکاری دقیق را مطالعه تا از آن در شرایط مختلف استفاده کنید.

 

چرا باید قرارداد برقکاری ساختمان داشته باشیم؟

شاید برای شما نیز سوال پیش بیاید چرا باید قبل از انجام کارهای برقکاری، نسبت به عقد قرارداد فی مابین اقدام کرد. باید بدانید برقکاری، یکی از حیاتی ترین بخش های یک ساختمان بحساب می آید و در صورت بروز کوچکترین مشکلی، امکان آتش سوزی و بروز مشکلات وجود دارد. در صورت داشتن قراردادی با پیمانکار، بعد از امضاء قرارداد، او مسئول بوده و باید مفاد قرارداد را انجام دهد.

وظایف پیمانکار برق یا برق‌کار چیست؟

در ایران، بیشتر کارهای کوچک برق کاری را به صورت شخصی انجام می دهیم. تصور عموم بر این است که کارهای برقکاری آنچنان حساس نیست و وظیفه برقکار نیز بسیار ساده است. برخلاف این موضوع، پیمانکار برق یا برق‌کار وظیفه بسیار سنگینی را بر دوش های خود دارد. او باید در ابتدا اطمینان حاصل کند که کابل های برق، سلامت کافی را داشته و سپس نسبت به تعمیر بخش های دیگر اقدام کند. برقکار حرفه ای علاوه بر برطرف کردن مشکلات جزئی، وظیفه خود می داند تا بخش های سیم کشی، تابلو برق و حتی فیوز محافظ را نیز بررسی کرده و اقدامات لازم را انجام دهد.

 

بحث ایمنی در قرارداد پیمانکاری برق

اولین نکته ای که در بحث برقکاری باید مورد بررسی قرار گیرد، مسئله امنیت در حین کار است. از آنجایی که برق می تواند باعث بروز مشکلات متعددی شود، در زمان عقد قرارداد باید به صورت دقیق مسائل مرتبط با ایمنی را بررسی کرده و سپس تعهدات هر یک از طرفین با جزئیات کامل، مشخص می شوند. مواردی که در این بخش به آن ها اشاره می شود، بیشتر در مورد شرایط خرید لباس‌های مخصوص، کلاه‌های ایمنی، دستکش، کفش مخصوص و ابزار محافظتی است. در برخی از موارد شرایط بروز مشکل را به صورت دقیق مشخص کرده و اعلام می کند چه کسی مسئول پرداخت خسارت پیمانکار است.

موارد فسخ قرارداد پیمانکاری برق

بسیار دیده شده که پیمانکار در حین انجام برقکاری، نسبت به تعهدات خود مسئول نبوده و به قطع همکاری اقدام می کند. در قرارداد شرایطی در نظر گرفته می شود که بر اساس آن هر طرف قرارداد که نسبت به فسخ یک طرفه اقدام کند، باید خسارات قابل توجهی را پرداخت نماید. این بخش از قرارداد را معمولا در بخش خیارات قرار می دهند و شرایط مختلف فسخ یک طرفه را به درستی مشخص می کنند.

 

دانلود نمونه خام قرارداد برقکاری ساختمان

 

 

 

مطالب مشابه پیشنهادی:

بهینه سازی مصرف برق در ساختمان

نمونه دادخواست تامین دلیل خسارت وارده به ملک

Loading

امتیاز شما به این صفحه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن